نماینده ولی فقیه در استان همدان:

الگوی ولایتمداری حضرت زهرا سلام الله علیها است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: اصلاحاتی باید در برخی مسائل به ویژه حوزه اقتصادی رخ دهد.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی گفت: مطالبه رفع مشکلات اقتصادی، معضلات و مشکلات از مسوولان با بکار گیری همه توان و ظرفیت‌ها خواسته به حقی است، اما باید مراقب بود در این مسیر اتحاد و انسجام ملت از بین نرود.

او  در مراسم وداع و تشییع سه شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) در میدان امام خمینی شهر همدان افزود: برای یادگیری درس ولایتمداری باید به حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی و اسوه همه مردان و زنان مومن توجه داشت.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: سه جمله از خطبه فدکیه که از فریاد‌های بلند حضرت فاطمه زهرا (س) است می‌توان برداشت کرد که شامل تلاش برای شناخت حق، عمل به حق و استقامت در این مسیر است.

او ادامه داد: خداوند راه حق را برای انسان روشن کرده و هیچ کس در عالم بهانه برای تشخیص ندادن حق ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان یادآور شد: حضرت زهرا (س) با دیدن به خطر افتادن حاکمیت دینی، حکومت بدون ولایت در جامعه، خلافت بدون امامت و ولایت معصوم و سیاست بدون علی (ع) با ورود به مسجد خطبه فدکیه را خواند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: اعتراض و فریاد‌های بلند فاطمه زهرا (س) برای سیاستمدارانی است که بنای حذف ولایت فقیه در عرصه اسلام را دارند.

او با بیان اینکه دشمن در فضای رسانه‌ای و هجمه‌های تبلیغاتی دنبال پنهان و کتمان کردن حق است، افزود: آنچه دشمن در فضای رسانه‌ای ارایه می‌دهد باطل مطلق نیست بلکه حق و باطل را تلفیق کرده تا حق به راحتی شناخته نشود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: این شهدای گمنام برای مبارزه با مستکبرین، ایستادگی در مقابل فرعون‌های زمان، مقاومت در مسیری که امام راحل (ره) آغاز کرد شهید شدند.

او بیان کرد: پیکر‌های مطهر بی پلاک و بی نام و نشان بعد از جهل سال بزرگترین نشانه و بلندترین فریاد حقانیت ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه شهدا حقانیت و مظلومیت این ملت را به عالم اعلام می‌کنند، ادامه داد: ملتی که برای تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های الهی، وارد کردن دین در عرصه سیاست و اجتماع تلاش کرده و زیر بار ذلت نمی‌رود حرفش حق است.
آیت الله شعبانی موثقی گفت: فاطمه (س) با دیدن خلافت بدون ولایت، سیاست بدون علی (ع)، معترضانه و با فریاد‌های بلند خطبه فدکیه را خواند چرا که آن‌ها بنای حذف ولایت را داشتند

او افزود: بعد از شناخت حق باید به آن عمل کرد چرا که با فضیلت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که حق را بشناسند و به آن عمل کنند همچنین در میدان عمل هم حق گرا باشند.
امام جمعه همدان اضافه کرد: در میدان عمل به حق باید استقامت و مقاومت کرد و در فضای غبار آلود فتنه کنار نکشید.

همزمان با ایام سوگواری و شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر ۶ آلاله سرخ امروز سه شنبه ۶ دیماه میان انبوه عاشقان و محبان واراتمندان به خط سرخ شهدا و با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان تشییع و در ۶ نقطه و شهر‌های مختلف استان همدان به خاک سپرده شدند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.