همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛

برگزاری یادواره ۱۸۷ شهید کوهبنان

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یادواره ۱۸۷ شهید کوهبنان و ۷ شهید گمنام این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر عسکری، امام جمعه شهرستان رفسنجان در مراسم سومین مراسم سالگرد سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و بیست و یکمین سالگرد ۱۸۷ شهید والامقام کوهبنان و ۷ شهید گمنام این شهرستان که در مسجد جامع برگزار شد، گفت: در میان مخلوقات، انسان، تنها مخلوقی است که اگر در مسیر هدایت قرار گیرد به اوج و سقف تعالی می‌رسد و با ارزش و قابل احترام می‌شود؛ بنابراین او به زمین، زمان و مکان نیز حرمت می‌دهد.

او افزود: بر عکس اگر کسی از مسیر هدایت خارج شودو پشت به ارزش‌ها کند به کف می‌رسد و جزو بدترین جنبدگان قرار می‌گیرد؛ بنابراین در قیامت می‌گوید کاش من خاک بودم؛ زیرا جزو کافران مرده است.

امام جمعه شهرستان رفسنجان بیان داشت: اگر کسی از مسیر هدایت خارج شود، مورد آمرزش و مغفرت خداوند قرار نمی‌گیرد؛ مگر اینکه قبل از مرگ استغفار و توبه کند.

او تصریح کرد: تعالی انسان سقف ندارد و تنزل انسان کف ندارد و ملائک با سلام به استقبال انسان‌هایی که پاک مردند، می‌آیند و تا بهشت آنان را همراهی می‌کنند و برعکس کافران را با زدن سیلی به جهنم می‌فرستند.

حجت الاسلام عسکری بیان داشت: وراثت، لقمه حلال، معلم و استاد، کتاب، دوست، الگو و سرمشق بر تربیت انسان اثر گذار هستند.

او بیان داشت: حضرت زهرا (س)، بهترین الگو برای جامعه بشریت است، در حالی که ائمه اطهار حجت‌های خدا بر خلق خدا هستند و بی بی دو عالم حجت خدا بر ائمه (ع) است.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: حضرت زهرا (س) در مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیت فرزندان با حفظ حجاب و حرمت جهاد تبیین و روشنگری می‌کند.

او گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و رهبری تمام توان خود را به کار گرفت و خانه به خانه و چهره به چهره جهاد تبیین کرد تا نسبت به جریان غدیر روشنگری کند؛ بنابراین مردم باید به سراغ، ولی و رهبر جامعه اسلامی بروند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: دشمنان وقتی پشت در خانه مولای متقیان قرار گرفتند، حضرت زهرا (س) مدافع می‌شود و پشت در قرار می‌گیرد و از ولایت و رهبری حمایت می‌کند.

همچنین این مراسم با مداحی همراه بود.  

پیش از این مراسم، آیین پیاده رویی از حرم شهدای گمنام به سمت مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار برگزار شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار