بررسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بر لزوم بررسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در استان تاکید کرد.

مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، آسیب‌های اجتماعی را موضوعی فوق‌العاده مهمی دانست که نتیجه توسعه صنعتی و معدنی استان و فرآیند‌های آن است.

او با بیان اینکه توسعه صنعتی و معدنی، آسیب‌ها و چالش‌های متعددی به همراه دارد، اظهار داشت: ضروری است تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود چرا که با مدیریت صحیح کمترین آسیب به جامعه متحمل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مهاجرت را ماحصل توسعه فعالیت‌های داخل استان عنوان کرد که تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بوده است.

دهقانی‌زاده افزود: نمی‌توان همه این آسیب‌ها را متوجه توسعه کرد، اما بخشی از این موضوع متوجه مهاجران است که کار را برای مجموعه مدیریتی داخل استان سخت و سنگین کرده است.

به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، حل این مشکل به تنهایی از عهده اداره کل بهزیستی استان یزد برنمی‌آید که بخواهد همه این‌ها را مدیریت کند.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: در قالب قوانین و مقررات موجود در این زمینه، تفاهم‌نامه‌ای بر اساس شرح وظایف قانونی هریک از دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با همکاری اداره کل بهزیستی استان یزد و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تنظیم شده است.

جعفر رحمانی شمسی معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست به تشریح مجموعه اقدامات این سازمان در خصوص تهیه و تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخت و گفت: پس از بررسی مسایل و پیشنهادات، ۱۰۷ حکم در ۱۸ محور انرژی، آمایش سرزمین، معدن، آب، صندوق‌های بازنشستگی، گردشگری، فناوری و نوآوری، نظام اداری، کشاورزی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، کسب و کار، نظام بانکی، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌وری، ترانزیت و دیپلماسی اقتصادی، فرهنگ، تفویض اختیار و تمرکززدایی و نظام درآمد هزینه استانی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

تشریح توزیع اعتبارات سهم استانی ۱۵% حقوق دولتی معادن و ۱ % جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های صنعتی و معدنی و سیمای آسیب‌های اجتماعی استان از دیگر دستورکار‌های این نشست بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست نیز تفاهم نامه‌ای میان اداره کل بهزیستی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به امضاء رسید تا در قالب این تفاهم نامه به مسایل این حوزه رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار