صدور مجوز راه اندازی یک موزه جدید در بوستان قلمستان فارسان

فرماندار فارسان با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از موزه این شهرستان تا دهه‌فجر امسال گفت: مجوز راه‌اندازی یک موزه جدید در بوستان قلمستان نیز صادر شده است.

هادی صالحی اظهار داشت: طرح راه‌اندازی مسیر سبز سلامت شهرستان فارسان در سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری مصوب شد.

وی افزود: رئیس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری پس از بازدید هوایی از شهرستان فارسان دستور داد از خروجی سد غدیر باباحیدر تا تنگ درکش‌ورکش جونقان به مسیر سبز سلامت تبدیل شود.

صالحی اضافه کرد:اجرای این طرح در فارسان در مراحل مختلف به تعامل و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیاز دارد.


بیشتر بخوانید


وی به قابلیت خاص قایق‌رانی و اجرای طرح‌های گردشگری در مسیر سبز سلامت شهرستان فارسان اشاره کرد و اظهار داشت: می‌توان درحاشیه این طرح با توسعه کشت درختان مختلف کمربند سبز ایجاد کرد.

صالحی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران مخالف برای راه‌اندازی این طرح یادآور شد: هزینه در بخش گردشگری مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیرگذار است.

وی اجرای طرح‌های گردشگری را باعث ایجاد رونق چرخ اقتصادی دانست و گفت: هم‌اکنون ۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان فارسان به مسافران و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کند.

صالحی شرایط اقلیمی و آب و هوایی فارسان را نسبت به نقاط دیگر چهارمحال و بختیاری مطلوب‌تر دانست و افزود: این مهم باعث حضور بیشتر گردشگران در مناطق مختلف این شهرستان می‌شود.

وی تپه‌های نورالشهدا را دارای قابلیت‌های مطلوب برای توسعه گردشگری دانست و اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر برای تکمیل بهره‌برداری از بسیاری طرح‌های گردشگری شهرستان فارسان مانند هتل ده‌چشمه تا نوروز 1402 در دستور کار قرار دارد.

صالحی تاکید کرد: البته جذب گردشگران و مسافران بیشتر برای حضور در مناطق گردشگری شهرستان فارسان به ساخت هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مکان‌های اقامتی دیگر نیاز دارد که باید به‌عنوان برنامه‌های اولویت‌دار با جدیت پیگیری و زمینه‌های عملیاتی شدن آن فراهم شود.

وی تقویت صنعت را از عوامل اصلی در رونق و توسعه گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا اقداماتی برای راه‌اندازی دو شهرک صنعتی در فارسان و گوجان انجام و فعال شدن کامل شهرک صنعتی جونقان در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان فارسان در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۰۶ ۰۶ دی ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری با رفیتهای فراوان و موقعیت خوب در قرارگیری بین بنادر جنوبغرب و استانهای مرکزی و نزدیکی به پایتخت و دارا و قرار گرفتن بین منابع انرژی و آب فراوان ،ظرفیت تبدیل به استان ابر صنعتی را داراست مخصوصا دو شهرستان فارسان و کوهرنگ و همچنین شهرستانهای غرب استان می توانند به شهرها و شهرستانهای صنعتی و تجاری تبدیل شوند