آنکارا سفیر فرانسه را احضار کرد

ترکیه سفیر فرانسه را در اعتراض به "تبلیغات سیاه علیه ترکیه در خیابان‌های فرانسه" احضار کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه امروز، دوشنبه، سفیر فرانسه در آنکارا را احضار و نسبت به "اقدام گروه‌های تروریستی در فرانسه علیه ترکیه" ابراز عصبانیت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه را احضار کرده و او را از عصبانیت آنکارا نسبت به "تبلیغات سیاه علیه ترکیه در خیابان‌های فرانسه" در جریان تظاهرات کُردها در پاریس مطلع کرده است.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در واکنش به ناآرامی‌ها در پاریس، پایتخت فرانسه، مدعی شده بود: "مار‌هایی که پاریس پرورانده بود، شروع به نیش زدن خود آن کرده اند."

خلوصی آکار افزود: "آن‌ها با چشمان خود خطر حمایت از تروریست‌ها را دیدند و اکنون مار‌های تحت حمایت فرانسه خود آن‌ها را نیش می‌زند. متحدان غربی هنگامی که با گروه تروریستی "پ ک ک" همکاری کردند دچار اشتباه شدند."

یک مرد مسلح روز جمعه در یک مرکز فرهنگی کرد‌ها و یک کافه مجاور آن در بخش شلوغ منطقه ۱۰ پاریس سه کرد را به قتل رساند.

بعد از ظهر جمعه پس از درگیری جمعیت خشمگین با پلیس، شورای دموکراتیک کرد در فرانسه (CDK-F) از طریق وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود خواستار گردهمایی از ظهر روز شنبه در میدان جمهوری، محلی سنتی برای تظاهرات در شهر شد. صد‌ها نفر در این میدان تجمع کردند و تعداد زیادی پرچم در دست داشتند. نیرو‌های پلیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعضای جامعه کُردهای فرانسه به همراه عده‌ای دیگر یک تظاهرات سکوت را امروز دوشنبه در شهر پاریس با هدف گرامیداشت یاد سه کشته تیراندازی چند روز پیش در یک مرکز فرهنگی کردها در این شهر برگزار کردند. برخی از این تظاهرکننده‌ها پرچم‌های گروه پ ک ک را در دست داشته و معتقد به دست داشتن ترکیه در این تیراندازی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار