نور فاطمه(س) قبل از آفرینش زمین و آسمان آفریده شد

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‏‏ گفت: رسول اکرم (ص) در مورد خلقت نور فاطمه (س) فرمود نور فاطمه قبل از آفرینش زمین و آسمان آفریده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‏‏ کارشناس مذهبی گفت:  رسول اکرم (ص) در مورد خلقت نور فاطمه (س) فرمود: نور فاطمه قبل از آفرینش زمین و آسمان آفریده شده است. خداوند متعال قبل از آفرینش آدم فاطمه را از نور خود آفرید و نور فاطمه در زیر عرش الهی مشغول تسبیح‏ و تقدیس و تحمید خداوند متعال بود.

این کارشناس مذهبی می‌گوید: سلمان یکی از مشهورترین  و نزدیکترین صحابی پیامبر خدا و از یاران حضرت علی علیه السلام است که در وصف مقام او همین بس که پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم درضمن خطبه‌ای در مورد او فرمودند: سلمانُ منّا اهل البیت.  نام اولیه‌ی سلمان روزبه، و کنیه‌ی او ابوعبدالله ابوالحسن یا ابواسحاق بوده. زمان دقیقی از تاریخ ولادتش در دسترس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‏‏ اظهار کرد: از سلمان نقل شده که پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند ای سلمان! هر کس دخترم فاطمه (سلام الله علیها) را دوست بدارد، او در بهشت و کنار من خواهد بود و هر کس او را دشمن بدارد گرفتار آتش می‌شود. سلمان! محبت به فاطمه (س) در یکصد جا به درد می‌خورد. از جمله آنها هنگام مرگ، عالم برزخ، دریای میزان، عرصات محشر، پل صراط و محاسبه اعمال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیعه12امامی
۱۸:۴۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
الهم عجل الولیک الفرج
السلام علیک یا حضرت فاطمه س
آخرین اخبار