ساخت سالانه یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن با صنعتی سازی امکان پذیر می شود

جواهری گفت: سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن با صنعتی سازی امکان پذیر خواهد بود.

آقای محمدرضا جواهری گفت:  راه‌اندازی صندوق های املاک و مستغلات طرح خوبی است که می تواند به موضوع خانه دار شدن افراد و افزایش ساخت‌وساز کمک کند.

به گفته رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن، تأمین مالی پروژه های مسکونی با استفاده از صندوق های املاک و مستغلات امکان پذیر است و اکنون  شرکت تأمین سرمایه  بانک مسکن در این زمینه طرحی آماده کرده  است.

او ادامه داد: تا پیش از این صندوق های زمین و ساختمان داشته ایم، اما صندوق املاک و مستغلات یک طرح جدید است که در گروه مالی بانک مسکن پیگیری می شود.

جواهری می‌گوید: امکان عملیاتی کردن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ظرف ۴ سال که یک سال و نیم آن گذشته است، به دلایل مختلف از جمله تأمین مالی وجود ندارد.

او گفت: از نظر اجرا هم باید عوامل اجرایی ساخت ۴ میلیون مسکن را داشته باشیم؛ چنانچه قرار باشد به سمت ساخت یک میلیون مسکن در سال یا حتی بیشتر برویم، باید صنعتی سازی ساختمان را به جد شروع و پیگیری کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: اگر دولت یک سال در حوزه صنعتی سازی مسکن سرمایه گذاری کند و اصلاح قوانین و مشوق های لازم در زمینه خصوصی سازی ارائه شود، بخش خصوصی هم به این موضوع ورود خواهد کرد که در نتیجه امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم می شود.

جواهری گفت: ایده تأسیس مرکز صنعتی سازی ساختمان با کمک بانک مسکن ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت هیئت مدیره بانک مسکن قرار گیرد. البته علاوه بر بانک مسکن، سایر دستگاه ها از جمله دولت و مجلس هم باید حمایت های جدی از این مرکز صنعتی سازی ساختمان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار