منافی‌پور:

پیراهن حضرت سیدالشهدا(ع) نمادی برای شیعه است

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: پیراهن سید الشهداء مشهون از ادله مظلومیت است و شاید این پیراهن بتواند جای خالی نماد را برای شیعه پر کند.

داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) نشست اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه گفت: امروز تمام مکتب‌ها می‌دانند که نماد در نشان دادن یک چیز مهم است، مسیحیت با نماد صلیب تمام مفاهیم خود را منتقل می‌کند، امروز تمامی کمپانی‌های بزرگ تجاری هم با یک نمادی برند خود را نشان می‌دهند، اما ما شیعیان هم باید یک نماد داشته باشیم و نماد موفق نمادی است که از مرز کشور داخل آید و به دیوار خانه تو نصب شده باشد و از دیوار خانه تو رسوخ کند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) ادامه داد: پیراهن سید الشهداء مشهون از ادله مظلومیت است و شاید این پیراهن بتواند جای خالی نماد را برای شیعه پر کند؛ و در اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه از یک قدرت بزرگ در جهت بصیرت زایی و بیداری همه مسلمانان و حتی مذاهب دیگر رونمایی خواهیم داشت.

منافی‌پور می‌گوید: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «و لیکونن لشیعتنا فی‌ها حیاة الی ظهور قائمنا.» شیعه ما باید در قبل از ظهور حیات خود را از کربلا بگیرند؛ پس باید از کربلا نیرو‌های حیات بخش را خارج کنیم و به دست نخبگان منابر شیعه و آزادگان جهان دهیم. امام حسین علیه السلام فرمودند که هدیه خون جگرم برای بیداری مردم است. ما برای اینکه زندگی حیوانی و یزیدی نداشته باشیم باید راه ایشان را رویم و از ایشان اسوه بگیرم؛ و ایشان احیاگر و اسوه است.

وی افزود: ما باید فریاد زنیم که شما به چه حق شیرخوار کربلا را به شهادت رساندید و برای همین آن‌ها بیانیه دادند که ایاکم و العالمیه الطفل الرضیع. بترسید از اینکه علی اصغر جهانی شود؛ و برای همین از جواب دادن به سوال به کدامین گناه کشته شد فرار می‌کنند. ما با حضرت علی اصغر علیه السلام توانستیم قدری از مظلومیت حضرت علی اصغر را معرفی کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بیان کرد: این اجلاس بین‌المللی یک اجلاس توجیهی و پرده‌برداری یک تحقیق است که هیئات علمی در دستور کار قرار خواهد داد. اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۸۰۰ نفر از محققین، خطباء، ادباء، شعرا، هنرمندان مختلف و نخبه‌های فرهنگی و رسانه‌ای در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار