ضرورت تدوین برنامه آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد جوانان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق گفت: پیشگیری از شیوع و اعتیاد جوانان به مواد مخدر نیازمند برنامه ریزی تخصصی و مناسب است.

سید محمد باقی زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق در نشست شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه جامع و تخصصی در حوزه آموزش و مشاوره، افزود: باید برنامه‌ریزی‌های تخصصی که منجر به اقدامات اساسی و در نهایت پیشگیری از مصرف جوانان و قشر دانش آموز به مواد مخدر می‌شود، در دستور کار قرار گیرد و مشخص شود که برنامه‌ریزی و اقدامات در طی چند سال آینده چه نتایجی در پی دارد.

او دلیل اصلی روی آوری جوانان به اعتیاد را نداشتن آگاهی از خطرات ناشی از مواد مخدر دانست و گفت: با بهره گیری از تمام روش‌های نوین اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، خطرات مصرف مواد افیونی برای جوانان به تصویر کشیده شود و همچنین می‌توان با کمک کارشناسان حوزه اجتماعی و روانشناسان در راستای جامعه‌ای عاری از مواد مخدر گام برداشت.

در ابتدای این نشست مسئولان ادارات و حاضرین پیشنهادات و گزارشی از فعالیت‌های یک ماهه حوزه کاری خود را در زمینه‌های سرمایه گذاری در آموزش دانش آموزان و والدین آنان، تدوین برنامه تخصصی تا پایان ماه جاری، فرهنگ سازی، اقناع سازی و ارتقای سطح دانش عمومی، برنامه‌های حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادان و... مطالبی بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار