نگرانی از افزایش شمار تلفات توفان آمریکا در بخش‌های شمالی

در حالیکه افراد زیادی به دلیل توفان در آمریکا جان خود را از دست داده اند، هشدار‌های هواشناسی نگرانی از افزایش تلفات را بیشتر کرده است.

در حال حاضر میلیون‌ها نفر از شهروندان آمریکا برای رهایی از توفان سهمگینی که در آستانه کریسمس در این کشور آغاز شد، در تلاشند و تاکنون ۳۴ نفر جان خود را در همین راستا از دست دادند، اما هشدار‌های هواشناسی به بدتر شدن شرایط آب و هوایی ۶۰ درصد از آمریکا را شامل می‌شود که از همین رو پیش‌بینی شده شمار تلفات این توفان بسیار بالاتر رود.

به گزارش گاردین، هشدار‌ها حاکی از آن است که شمار افرادی که به دلیل این توفان محبوس می‌شوند بالاتر خواهد رفت و برق صد‌ها خانه‌وار و کسب و کار هم قطع خواهد شد. مقیاس توفان کنونی بسیار وسیع بوده و در مدتی طولانی بسیار بی‌سابقه ارزیابی شده است، این توفان از کانادا در شمال آمریکا تا ریوگرانده در مرز مکزیک را فراگرفته است.

سرویس ملی آب و هوایی اعلام کرد که در حال حاضر ۶۰ درصد از آمریکا تحت هشدار توفان قرار دارند و دمای هوا در بخش شرقی کوه‌های آپالاشیان بسیار پایین‌تر از حد نرمال رفته است. این سرویس با اعلام آنکه «در برخی مناطق بیرون ماندن خطر سرمازدگی دارد» به مردم گفت: «برای مسافرت یا بیرون رفتن لایه‌های مختلف لباس بپوشید و تمام پوست بدن را بپوشانید و همراه خود در ماشین کیت مخصوص زمستان داشته باشید.»

تا روز یک‌شنبه ۶۰ درصد از جمعیت آمریکا در هشدار هواشناسی قرار داشتند و اغلب ایالت‌های آمریکا از جمله «کلرادو، کانزاس، اوکلاهما، نبراسکا، نیویورک» تلفات بسیاری گزارش دادند.

در کانادا هم یک اتوبوس که در مرز بریتیش کلمبیا به دلیل یخبندان سطح جاده در شب کریسمس واژگون شد، ۴ کشته و حدود ۳۰ مجروح برجای گذاشت. منابع محلی می‌گویند در حال حاضر ۳۶ مجروح تحت مداوا هستند که ۸ تای آنهاروز یک‍شنبه بستری شدند و حال دو نفر وخیم است. همچنین در کانادا ایالت‌های اونتاریو و کبک هم شاهد توفان سهمگینی بوده که به تعطیلی مدارس، لغو پرواز‌ها و قطعی برق اغلب فروشگاه‌ها منجر شده است.

در آمریکا «بوفالو» در نیویورک بیشترین سهم آسیب از این توفان را داشت که دو روز توفان بسیار سنگین باعث شد تا مقامات آن را از سال ۱۹۷۷ بی‌سابقه ارزیابی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار