مشخصات ۶ شهیدی که روز شهادت حضرت زهرا (س) در قم تدفین می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به مشخصات ۶ شهیدی که در روز شهادت حضرت زهرا (س) در قم تشییع می‌شوند گفت: این شهدا در مناطق حوزوی، فرهنگی و نظامی قم تدفین خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی لقمان پور با اشاره به برنامه تشییع و خاکسپاری شش شهید دفاع مقدس در شهر قم گفت: مراسم تشییع شش شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه این شهدای گمنام در مناطق حوزوی، فرهنگی و نظامی قم تدفین خواهند شد عنوان کرد: یکی از شهدای گمنامی که مجتمع فرهنگی نور قم واقع در منطقه نیروگاه تدفین خواهد شد؛ شهید ۱۸ ساله‌ای است که در عملیات رمضان به شهادت رسیده و در منطقه شرق بصره تفحص شده است.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: شهیدی که در مرکز آموزش نیروی دریایی امامت سپاه واقع در بلوار شهید حاج خداکرم تدفین خواهد شد، شهید ۲۳ ساله مربوط به عملیات بیت المقدس ۷ است که در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم ادامه داد: شهیدی که پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) واقع در خیابان شهید محلاتی تدفین خواهد شد؛ شهید ۲۴ ساله‌ای است که در عملیات بیت المقدس ۷ حضور داشته و در این عملیات به شهادت رسیده و در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به مشخصات شهید گمنامی که در پردیس برادران دانشگاه فرهنگیان قم جنب شهرک مهدیه تدفین خواهد شد افزود: این شهید گمنام دوران دفاع مقدس، شهید ۱۶ ساله‌ای است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده و در شلمچه تفحص شده است.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: شهید ۴۱ ساله‌ای که در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسیده و در همین منطقه تفحص شده است در محل گردان زرهی والفجر قم و شهید ۱۷ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ تفحص شده در شلمچه نیز در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی واقع در پردیسان تدفین خواهند شد.

حجت الاسلام لقمان پور در ادامه با اشاره به برنامه تشییع شش شهید گمنام در قم بیان کرد: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در استان قم روز سه شنبه هفته جاری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت ۹ صبح از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت خیابان ارم و از آنجا به سمت خیابان شهدا و در نهایت به سمت میدان جانبازان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: معراج شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم واقع در ضلع جنوبی میدان مفید میزبان مردم ولایتمدار و شهیدپرور قم برای زیارت پیکر‌های مطهر شهدی گمنام است و مراسم وداع با این شهدا نیز روز دوشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار