برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد.

حجت الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان از آغاز ایام فاطمیه شروع شده، گفت : این ویژه برنامه‌ها تا پایان روز شهادت حضرت زهرا (س) ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اعزام ۲۰ مبلغ برای برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه به نقاط مختلف استان، گفت: این مبلغین علاوه بر حضور در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان، در مدارس نیز حضور پیدا کرده تا جامعه به ویژه دانش‌آموزان را با سبک زندگی حضرت زهرا (س) آشنا کنند.

وی گفت: مشاوره درباره ازدواج، وقف، مسائل جوانان و بحث‌های عقیدتی از برنامه‌های مبلغین سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک الگوی تمام عیار برای جامعه است، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا با همراهی مبلغین، جامعه به ویژه جوانان را با سیره حضرت زهرا (س) آشنا کرده و از این طریق زمینه الگوبرداری نسل جوان از سبک زندگی حضرت زهرا (س) را فراهم کنیم.

میرزایی گفت: حضرت زهرا (س) چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی بهترین الگو برای جامعه است و با تاسی از سبک زندگی ایشان، افراد می‌توانند در زندگی دینوی و اخروی به سعادت و خوشبختی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دختران و زنان جامعه برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی باید از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند، سبک زندگی فاطمی را سبکی به دور از تجمل گرایی برشمرد و افزود: ایشان در عین حال که بهترین دختر، همسر و مادر بود، در فعالیت‌های اجتماعی هم حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشت، لذا جوانان به ویژه دختران به تاسی از سبک زندگی فاطمی می‌توانند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی فردی موفق و تاثیرگذار برای خود و جامعه باشند.

 میرزایی بارزترین ویژگی شخصیتی حضرت زهرا (س) را ولایتمداری ایشان برشمرد و افزود: سبک زندگی حضرت زهرا (س) گواه این مدعاست که ولایتمداری برای ایشان همیشه در اولویت بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.