هشدار جدی نسبت به شروع موج جدید کرونا در نیشابور

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با ورود موج جدید کرونا و ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باید به شهروندان هشدار داد.

مجید درودی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نیشابور گفت: سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی هشدار داده است که کاهش رعایت مراقبت‌های بهداشتی در میان مردم جهان، خیز دوباره‌ای از ویروس کرونا را در بردارد و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که طی ماه‌های پیش رو با موج جدیدی از ویروس کرونا در کشور مواجه خواهیم شد.

او با اشاره به فروکش کردن تعداد مبتلایان و صفر شدن آمار فوتی در اثر کرونا در ماه‌های گذشته و افزایش شیوع آنفولانزا افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور روند نزولی داشته است و پیش بینی‌ها حاکی از بازگشت موج جدید کرونا است به گونه‌ای که ۳۷ میلیون ابتلای روزانه به کرونا در کشور چین در روز‌های گذشته خبرساز شده است و این مساله باعث نگرانی در کشور‌های دیگر از جمله ایران شده است که در ماه‌های آینده باری دیگر با افزایش این بیماری مواجه باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نیشابور با اشاره به آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در استان خراسان رضوی تعداد شهر‌ها با وضعیت زرد رو به افزایش است و چهار شهر در این استان در وضعیت زرد قرار دارند و این روند صعودی، وقوع موج جدید کرونا را در زمستان خبر می‌دهد.

 درّودی در ادامه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در هفته گذشته (از بیست و ششم آذر تا سوم دی) پرداخت و بیان کرد: در  هفته گذشته ۲۵بیمار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲بهمن بستری شدند و تعداد مراجعان سرپایی و بهبود یافته ۱۵۱نفر بوده است و یک همشهری عزیز در این مدت بر اثر کرونا جان خود را از دست داد. همچنین میزان واکسن تزریقی ۵۷دوز بوده است که بیان گر عدم توجه همشهریان گرامی به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا می‌باشد.

او در پایان با بیان این که ویروس کرونا همانند سایر ویروس‌ها دچار جهش ژنتیکی می‌شود و این موضوع اثر واکسیناسیون را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: با افزایش ابتلا در کشور‌های اروپایی و آسیایی، احتمال افزایش موارد در کشور ما هم وجود دارد و پایان مرحله اضطراری به معنای خاموش‌شدن اپیدمی نیست؛ بنابراین از همشهریان عزیز خواستارم که با توجه به همزمانی این موج با فصل زمستان و افزایش سایر بیماری‌های تنفسی، به صورت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند و با تکمیل واکسیناسیون دوز یادآور، نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار