طرح تفصیلی ۵ شهر مازندران در مرحله ابلاغ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: طرح تفصیلی ۵ شهر استان در مرحله ابلاغ قرار دارد.

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه طرح تفصیلی ۵ شهر استان در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است، گفت: مرحله اول طرح تفصیلی ۶ شهر دیگر اتمام یافته و در دستور کار جهت انجام مطالعات مرحله دوم است.

او افزود: در حال حاضر مازندران با دارا بودن ۶۳ شهر که طرح تفصیلی ۳۶ شهر ابلاغ شده که از این تعداد، ۶ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است.

نظری گفت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.

او افزود: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم‌ها و گذر‌ها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

نظری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی ۸ شهر دیگر استان طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منعقد شود، گفت: علاوه بر این موارد، فرآیند بازنگری طرح جامع شهربابلسر و شهر جویبار آغاز گردیده که طرح جامع شهر بابلسر با رویکرد‌های نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.

او افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ همه شهر‌های مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی استان به تعداد ۱۵ شهر از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.