در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عوامل اصلی تصادفات در فصول سرد چیست؟

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: در زمستان چیزی به نام سرعت نداریم چرا که بدترین شرایط در رانندگی زمان بارندگی هاست .

سرهنگ احسان مومنی اظهار کرد: بیشترین دلایل وقوع تصادفات در فصل زمستان سال گذشته ، عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده، بخاطر تاریکی هوا دید رانندگان کم می شود و کسانی که سن بالاتری دارند حتما باید به این نکته توجه کنند و باید با دقت بیشتری رانندگی کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : در حین بارش ها نیز دید کاهش پیدا می کند و وقتی رانندگان و سرنشینان در خودرو نشسته اند شیشه های خودرو بخار می گیرد و باز هم این بخارگرفتگی از توجه راننده کم می کند و دید راننده را کاهش می دهد .

سرهنگ مومنی افزود :دومین علت در تصادفات سال گذشته در فصول سرد ، عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقیله ناشی از سرعت بود است که ما اصلا در زمستان چیزی به نام سرعت نداریم چرا که بدترین شرایط دررانندگی در زمان بارندگی هاست .

وی گفت : سرعت در رانندگی در معابر لغزنده بسیار خطرناک است و راننده می بایست در سرعت عادی هم توانایی لازم در رانندگی را داشته باشد تا بتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند .

سرهنگ مومنی تاکید کرد: راننده اگر بخواهد با سرعت زیاد رانندگی نماید اصلا امکان مهار وسیله نقلیه را نخواهد داشت؛ سومین علت تغییر مسیرهای ناگهانی است چرا که وقتی راننده خود را مقابل حفره ها و چاله می بیند اقدام به تغیر مسیرهای ناگهانی می کند که بعد از بارندگی ها معمولا باعث حودث و تصادفات می شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار