«قهرمان من نادر» کتاب برتر آذربایجان غربی شد

مسوول نشر آثار زنان اداره کل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: کتاب «قهرمان من نادر» با موضوع شهید و شهادت کتاب برتر این استان شد.

مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: کتاب «قهرمان من نادر» نوشته «جواد دی آبادی» با موضوع شهید و شهادت کتاب برتر این استان شد.

لیلا سپهری افزود: این کتابدر مورد شهید نادر علیزاده از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است و در آن نحوه شهادت، تولد و ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار با زبان ساده برای کودکان بیان شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۴ جلد کتاب در حوزه زنان مجوز گرفته و مراحل چاپ خود را سپری می‌کنند و از این تعداد سه کتاب، با نام‌های «بدون خداحافظی» در مورد خاطرات همسر شهید نادر علیزاده نوشته ستاری، «مجاهدت‌های خاموش» داستانی در خصوص راهیان نور به قلم شریف زادگان و کتاب کودک «بابای خوب و نازم» نوشته زهرا سالاری و تصویرگری طیبه محمد یاری به چاپ رسیده و بقیه نیز مراحل پایانی چاپ را می‌گذرانند.

شهید نادر علیزاده در سال ۱۳۴۱ در محله دره چایی ارومیه به دنیا آمد، و از همان دوران نوجوانی اهل مسجد و منبر بود و در مسجد محله خود به همراه سایر همسن و سالانش اولین گام‌های فعالیتی و سیاسی خود را برداشت و با شور و شوق فراوان راه انقلاب و اسلام را در پیش گرفت.

شهید نادر علیزاده از دوران نوجوانی با اندیشه‌های امام راحل آشنا شد و در پیروزی انقلاب در شهر ارومیه نقش بی بدیلی داشت، پس از پیروزی انقلاب و زمانی که منطقه در دست ضدانقلاب و در خفقان بود توانست به قلب این تشکیلات نفوذ و ضربات جبران ناپذیری را بر این حزب وارد کند و سرانجام توسط این حزب، گروگان گرفته شد و در دوم فروردین سال ۵۹ به طرز ناجوانمردانه‌ای به دست گروهک منحله دموکرات به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۴۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
سلام
کتاب تان ایراد بسیار اساسی دارد همرزمان شهید والامقام حاضر و ناظرند ، لطفا مطالب را اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
صمد عباسی
۲۱:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام و خدا قوت اولا دستتان درد نکند . دوما" آیا میتوانم یک نسخه از کتاب قهرمان من نادر را داشته باشم . سومآ چطور میتوانم با نویسنده کتاب صحبت کنم . متنی را که در سایت گذاشته شده دارای دو اشکال عمده میباشد . که فکر کنم کل موضوع را عوضی نوشته شده است .