آیین استقبال از پنج شهید گمنام در زاهدان برگزار شد

آیین استقبال از پیکر مطهر پنج شهید گمنام با حضور پرشور مردم ولایت مدار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان برگزار شد و مراسم خاکسپاری این شهدا روز سه شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در حاشیه آئیین استقبال از پنج شهید گمنام در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پیکرهای مطهر شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا امروز سوم دی از طریق فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر وارد سیستان و بلوچستان شدند.

سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن اظهارداشت:پنج شهید در نقاط مختلف شهرستان زاهدان، پنج شهید در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و ۲ شهید در فنوج و نیکشهر تدفین خواهند شد.

وی بیان کرد: سهم زاهدان پنج شهید گمنام است که یک شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان، مجتمع ۴۰۰ واحدی کوی پلیس، پادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، محوطه استانداری، و یک شهید گمنام نیز در مرکز فرهنگی موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع تدفین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: سهم سیستان پنج شهید گمنام است که یک شهید در تیپ مردم یاری علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و یک شهید هم در روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین خواهد شد.

وی اظهارداشت: یک شهید گمنام در فنوج و یک شهید نیز در روستای دسک شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد.

سرتیپ کوهکن تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که تقریبا در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تا کنون برای بیش‌از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر این شهدا در ششم دیماه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.