نخست وزیر مجارستان:

صلح در اوکراین به آمریکا بستگی دارد

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد برقراری صلح در اوکراین بستگی دارد کی‌یف تا چه زمانی از آمریکا کمک مالی و نظامی دریافت می‌کند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با روزنامه «مادیار نمزت» اعلام کرد که بحران اوکراین تا زمانی ادامه خواهد داشت که کی‌یف از جانب آمریکا کمک مالی و نظامی دریافت می‌کند.

او تاکید کرد که خطر واقعی یگ درگیری طولانی وجود دارد، این در حالیست که مسئولیت تشدید نش بر عهده واشنگتن می‌باشد.

اوربان معتقد است اوکراین می‌تواند تنها تا زمانی بجنگد که آمریکا از آن با پول و اسلحه حمایت می‌کند. اگر آمریکایی‌ها صلح بخواهند، صلح خواهد بود.

این سیاستمدار همچنین اعلام کرد که مجارستان در شرایط بحران صرفا در راستای منافع خود اقدام می‌کند که در آن وقف گفتگو با مسکو علیرغم فشار‌های اتحادیه اروپا، تعریف نمی‌شود.

او تصریح کرد چشم پوشی از روابط اقتصادی مجارستان با روسیه به نفع ما نیست. مجارستان به این مسائل از طریق لنز این کشور نگاه می‌کند، نه از دوربین کشور‌های دیگر.

مجارستان پیشتر از سران ارشد اتحادیه اروپا در خلال نشست اوایل مهر در پراگ خواست تا برای جلوگیری از گسترش جنگ در اوکراین و تشدید نزاع، مذاکره کنند. بوداپست با امضا نکردن بسته هشتم تحریمی اروپا علیه روسیه از منافع ملی خود دفاع و جلوگیری از تأثیر این تحریم‌ها بر بخش انرژی مجارستان را تضمین کرد که مسله مهمی برای مجارستانی‌ها به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار