آغاز اجرای طرح زمستانی راهداری در شهرستان زرند

فرماندار زرند گفت: گاهی برخی خدمات مانند خدمات راهداران دیده نمی‌شود، اما در راه‌های مواصلاتی، نیرو‌های پرتلاش این حوزه حضور دارند.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند از آغاز اجرای طرح زمستانی جاده‌ای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند خبر داد و گفت: طرح از امروز سوم آذر ماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

فرماندار زرند گفت: طرح راهداری زمستانی با حضور نیرو‌های راهداری و با همکاری، پلیس راه زرند یزد، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و. .. با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در برقراری امنیت و عبور و مرور در محور‌های برف گیر و گردنه‌های کوهستانی این شهرستان آغاز شد.

فرماندار زرند با قدردانی از تلاش راهداران زرندی گفت: گاهی برخی خدمات مانند خدمات راهداران دیده نمی‌شود، اما در راه‌های مواصلاتی، نیرو‌های پرتلاش این حوزه هستند که در هر شرایطی بطور شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند تا این حمل و نقل و ارتباط قطع نشود.

فرماندار زرند گفت: طرح راهداری زمستانی با حضور نیرو‌های راهداری و با همکاری، پلیس راه زرند یزد، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و. ..با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در برقراری امنیت و عبور و مرور در محور‌های برف گیر و گردنه‌های کوهستانی این شهرستان آغاز شد.

در این مراسم یحیی پورحبیبی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند به بیان گزارشی از خدمات راهداری زرند در ایمن سازی جاده‌ها بیان کرد و گفت: راهداران زرندی در راستای خدمت رسانی با تجهیزات و بکارگیری ۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک بصورت شبانه روزی در جاده‌های ارتباطی این شهرستان آماده ارائه خدمات هستند.

او راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان را ۶۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹۰ کیلومتر راه اصلی برفگیر، ۲۵ کیلومتر راه روستایی برفگیر، و ۳ گردنه برفگیر وحود دارد که امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها ۱۱۰ تن نمک و ۴۵۰ تن ماسه بادی برای راهداری زمستانی در راهدارخانه دپو شده است.

او با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح، نیرو‌های راهداری با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را در راستای افزایش ایمنی جاده‌ای در تمامی مسیر‌ها بر عهده دارند از رانندگان خواست در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۱۴۱ با آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

سرگرد محمد حسین اثنی عشری رئیس پلیس راه زرند یزد هم بر لزوم توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و از رانندگان خواست هنگام رانندگی در فصل زمستان به تجهیزات مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، آذوقه و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند، در این مراسم از زحمات و تلاش پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خدمت رسانی و فراهم نمودن تردد ایمن و روان در شرایط بحرانی قدردانی کرد و افزود: در واقع راهداران مردان خستگی ناپذیر راه‌ها هستند که در تمام فصول سال در شرایط سخت با همتی مثال زدنی برای برقراری ایمنی و آرامش خاطر مسافران تلاش می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.