امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی سهند با شرکت گاز آذربایجان‌شرقی

 شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و دانشگاه صنعتی سهند در راستای تعاملات علمی، پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در مراسم امضای تفاهم نامه که با حضور اعضای شورای پژوهش شرکت گاز و دانشگاه صنعتی سهند، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد گفت: امروزه تعامل دانشگاه و صنعت یکی از مهمترین ارکان کارآمدی و پیشرفت در کشور‌های توسعه یافته می‌باشد که با برقراری ارتباطات نظام‌مند فی مابین، زمینه ارتقای توانمندی‌ها و بکارگیری روش‌های نوین اجرایی را فراهم می‌سازد.

آقای کمالی افزود: خوشبختانه سیاست‌های دولت در حوزه پژوهش مبتنی بر بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های علمی و ایده‌های نوین دانشگاهی در ارتقای کمی و کیفی خدمات می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه صنایعی همچون نیروگاه تبریز روزانه ۵ میلیون متر مکعب با هزینه ۲ میلیون دلار گاز مصرف می‌کنند بر لزوم حوزه نوآوری و فناوری جهت افزایش ارزش افزوده این ماده ارزشمند و خودداری از استفاده این نعمت خدادادی فقط در جهت گرمایش تاکید کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز در این جلسه ضمن قدردانی از شرکت گاز استان آذربایجان شرقی جهت فراهم نمودن بستری در راستای انجام تعاملات مشترک برای کاهش مشکلات پیش روی صنعت گاز گفت: تعامل میان سازمان‌های استان و جایگزین کردن روحیه کار مشترک و هم افزایی ایده‌ها و ظرفیت‌ها بجای رقابتی کردن تحقیقات تنها راه برون رفت از مشکلات بخش صنعت می‌باشد.

آقای فاتحی فر افزود: دانشگاه صنعتی سهند با توجه به داشتن پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان واقع در مرکز رشد و انجام پروژه‌های متعدد در حوزه نفت، گاز و انرژی از آمادگی این دانشگاه در جهت رفع نیاز‌های استان و کشور خبر داد.

وی دو چالش محوری پیش روی صنعت گاز، جراحی مشکل مازوت در صنعت پالایش و نیروگاه و ذخیره سازی گاز طبیعی را مطرح و بر وجود پتانسیل‌های فراوان دانشگاه صنعتی سهند در حل این چالش‌ها تاکید نمودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.