تولید موفق ماهی سی باس دریایی در آبادان

تولید تجاری ماهی سی باس دریایی در آبادان با موفقیت انجام شد.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: باس دریایی آسیایی نوعی ماهی صادراتی و مقاوم به شوری است که به دلیل رشد سریع، تکثیر آسان و پذیرش غذای فرموله جزو بهترین ماهیان پرورشی اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و وزن آن در مدت پنج ماه به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم می‌رسد.

مهرداد محمدی دوست افزود: طرح موفق تولید تجاری ماهی سی باس دریایی آسیایی در آبادان با حداقل ۲ مخزن ۱۵۰ مترمکعبی و تولید چهار تُن آبزی انجام شد که هم توجیه اقتصادی دارد و هم تا ظرفیت بالاتر در میان نخلستان‌ها و استخر‌های ۲ منظوره استان قابلیت پرورش دارد.
وی توسعه تولید تجاری ماهی سی باس یکی از طرح‌های اولویت دار شیلات خوزستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون اجرای یک‌هزار و ۵۰۰ طرح آبزی پروری در آبادان و تولیدپنج هزارتُن ماهی باس دریایی در خوزستان هدف گذاری شده است.

محمدی دوست آمار اشتغال بخش شیلات در آبادان را ۲۱ هزار و ۱۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در سه بخش صید و صیادی حدود ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر، ۶۰۰ نفر در حوزه آبزی پروری و ۷۱۰ نفر در بخش صنایع تبدیلی و بازار به صورت مستقیم در آبادان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان اضافه کرد: تعهد اشتغال شیلات در شهرستان آبادان امسال ۱۱۰ نفر بوده است که با ۱۱۲ درصد رشد به ۱۲۴ نفر رسیده است.

محمدی دوست به میزان تولیدات شیلاتی در شهرستان آبادان اشاره کرد و ادامه داد: تولید میگوی پرورشی خوزستان یکهزار و ۳۰۰ تُن بوده است که ۹۲۲ تُن در مجتمع چوئبده آبادان و ۳۷۸ تُن در منابع آبی دیگر و مزارع منفرد برداشت شده است.

برچسب ها: ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.