سه رویکرد عملیاتی اصفهان برای توازن در ساخت و تأمین زیرساخت‌های خدماتی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای ایجاد توازن در ساخت مسکن و تأمین زیرساخت‌های خدماتی در طرح نهضت ملی مسکن سه رویکرد اساسی را دنبال می‌کنیم تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

در نودمین جلسه شورای مسکن استان، مهران زینلیان با تأکید بر توازن در ساخت و تکمیل زیرساخت‌های خدماتی همراه با ساخت و ساز مسکن به ویژه در طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: بایستی از عملکرد دقیق و برنامه ریزی صندوق ملی مسکن آگاه شویم که با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان برنامه این صندوق برای ساماندهی طرح نهضت ملی مسکن مشخص شود.

او ادامه داد: در کنار ظرفیت‌های صندوق ملی مسکن ضروری است از اعتبارات بین دستگاهی بهره ببریم. زیبنده مردم نیست که مسکن خود را تحویل بگیرند و پس از آن با چالش‌های متعدد خدمات زیرساختی مواجه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تجربه مناسبی در هم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان در به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی داریم، گفت: در یکی از سفر‌های شهرستانی استاندار اصفهان توافق چندجانبه‌ای صورت گرفت و فاضلاب شهری که بایستی ۳۰ سال پیش انجام می‌شد وارد مرحله اجرایی شد باز هم می‌توانیم این تجربیات را تکرار کنیم.

زینلیان افزود: مصوبات قابل توجهی در جلسه‌ای که ماه اخیر با حضور وزیر فقید راه و شهرسازی، استاندار اصفهان و برخی از نمایندگان استان برگزار شد به تصویب رسید ضروری است برنامه ریزی کنیم تا نشست مشترکی با حضور دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار و بر مصوبات گذشته تأکید کنیم تا طرح‌های عمرانی استان با چالش کمتر و سرعت بیشتری پیش روند.

او خاطرنشان کرد: در کنار این موارد بایستی با همفکری و تعامل برای شهر‌های مختلف باتوجه به ظرفیت هر شهر برنامه دقیق و کاربردی داشته باشیم که این برنامه و بررسی ظرفیت‌ها را دفتر فنی استانداری اصفهان پیگیری و ارائه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در ساخت و ساز مسکن بایستی نگاه و توجه ویژه‌ای به دهک‌های پایین جامعه داشته باشیم و انتظار است در این خصوص طرح ویژه‌ای توسط بنیاد مسکن دنبال شود و چالش‌های این طرح با همکاری همه دستگاه‌ها از میان برداشته شود.

زینلیان درخصوص تحویل و تعیین تکلیف مسکن مهر تصریح کرد: طبق گزارش‌ها مورد بلاتکلیف و بدون متقاضی از مسکن مهر نداریم که خبر خوشایندی است، اما در خصوص تکمیل زیرساخت‌های خدماتی طرح مسکن مهر با احصاء شرایط برای تکمیل خدمات مورد نیاز مردم برنامه و طرح کاربردی داشته باشیم.

او ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم استان، نباید نگاه مان صرفاً به سطح ملی باشد. با ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد می‌توانیم خدمات زیرساختی را آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است بهره برداری مطلوب از خدمات توسط مردم است از این رو تا جلسه آینده ریز مسائل و چالش‌های زیرساخت‌های خدماتی مسکن مهر در سراسر استان با زمانبندی اجرا و تکمیل به کمیسیون ارائه شود.

زینلیان گفت: هدف این است در طرح نهضت ملی مسکن با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم، اما در این خصوص بایستی شرایط و ظرفیت استان را در نظر بگیریم.

او ادامه داد: شهرستان و شهر‌هایی که توان ساخت خانه ویلایی را دارند بایستی احصا شوند تا بتوانیم برای استان تصمیم گیری کنیم تا با این تعیین تکلیف انتظار انباشته و غیر عملیاتی در مردم ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.