پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: دولت در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ایمن‌سازی روستا‌های در معرض خطر سیل به عنوان برنامه اولویت دار و مهم در دستور کار دولت سیزدهم است، که در این ارتباط ۲۰ میلیارد تومان از محل سفر سال گذشته رئیس جمهور به این استان تخصیص یافته است.

وی افزود: در مجموع ۱۶۸ روستای استان بوشهر در معرض خطر سیل یا خطر پیش‌روی دریا قرار دارند که این میزان اعتبار برای ایمن‌سازی ۱۶ روستا از این شمار تصویب و تخصیص شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای بهبود وضعیت همه این روستا‌ها و ایمن‌سازی آن‌ها در مقابل مخاطرات سیل و پیش‌روی دریا عزم جدی وجود دارد و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح بازنگری طرح‌های هادی در ۱۶۰ روستای استان بوشهر، افزود: سالانه طرح‌های هادی ۳۰ تا ۴۰ روستا بازنگری می‌شود و اعتبار خوبی در این زمینه تخصیص یافته است.

مقدم درباره میزان مقاوم سازی منازل روستایی در استان، بیان کرد: تا کنون ۶۰ درصد از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستا‌های استان بوشهر در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی بهسازی شده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح با کمک دولت تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی و کمک‌هایی از طرف بنیاد مسکن برای خانواده‌های محروم در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.