افزایش ۲۸ درصدی سفر‌های هوایی در شمال

ناوگان حمل و نقل هوایی در شمال کشور هشت ماه گذشته روز‌های شلوغی را پشت سر گذاشته اند.

سعدالله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران با بیان ۲۹۱ هزار و ۲۱۵ مسافر در هشت ماهه امسال از طریق سه فرودگاه این استان جابه جا شدند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ۲۵۰ هزار و ۱۳۷ مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری، ۱۷ هزار و هشت مسافر از فرودگاه نوشهر و ۲۴ هزار و ۷۰ مسافر از طریق فرودگاه رامسر جابجا شدند.

وطن خواه با بیان اینکه میانگین پرواز سالانه در فرودگاه ساری چهار هزار و ۳۰۰ سورتی است ادامه داد: تلاش‌هایی برای افزایش خطوط پروازی در فرودگاه ساری انجام و خطوط پروازی عسلویه، تبریز و اصفهان به ساری راه اندازش شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: خط پروازی ساری به کیش از دو به چهار سورتی، پرواز به اهواز از یک به چهار و پرواز به مشهد نیز از هشت به ۱۶ سورت پرواز در هفته افزایش یافته است.

وطن خواه یکی از دلایل افزایش پرواز‌ها را راه اندازی خطوط پروازی جدید اعلام کرد و ادامه داد: خط پروازی ساری به چابهار نیز که از جمله مسیر‌های پُرمتقاضی بود ۳۰ آبان راه اندازی شد.

او با بیان اینکه شرایط آب و هوایی نامساعد سبب می‌شد سالانه ۱۵ تا ۲۰ پرواز برگشت بخورد، افزود: تجهیزات فرود دقیق در شرایط آب و هوایی بد در فرودگاه ساری نصب شده است و هواپیما‌ها هنگام فرود در این فرودگاه دیگر با مشکل مواجه نمی‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.