در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقاشان عاشقانه برای حاج قاسم کار کردند

یک هنرمند نقاش گفت: کار‌های نقاشان و تصویرسازان برای حاج قاسم باکیفیت و با عشق بوده و از کسی سفارش دریافت نشده است.

سومین روز رویداد ملی هنری «جان فدا» به پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت بخشی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام از زبان هنر در مرکز همایش‌های آستان مقدس رضوی مشهد در حال برگزاری است.

در این رویداد که از چهارشنبه ۳۰ آذر به‌مدت سه‌روز برقرار است، ۲۵۰ هنرمند از سراسر کشورمان در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، پوستر، تبلیغات شهری، موشن‌گرافیک، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، حروف‌نگاری و کاریکاتور خلق اثر هنری خواهند کرد.  

مجید فراهانی هنرمند نقاش تهرانی که سابقه ۳۰ ساله‌ای در رشته‌های گرافیک، عکاسی و دیگر عرصه‌های هنری دارد و تحصیلاتش را تا دوره کارشناسی ارشد در رشته هنر گذرانده حالا خودش را به این رویداد مردمی رسانده است تا به تولید هنری بپردازد.

او درباره شرایط تولید آثار هنری درخصوص شهید سلیمانی گفت: کسانی که به این موضوع علاقه دارند باید خیلی قوی وارد میدان شوند و سپس کار خوب ارائه کنند.

این هنرمند نقاش کیفیت را لازمه تولیدات هنری دینی دانست و با بیان اینکه معمولا در این زمینه نارسایی‌هایی وجود دارد، گفت: تولید اثار کیفی نیازمند زمان است؛ برای تولید اثر هنری کیفی باید هنرمندان برجسته را وارد میدان کرد و حمایت لازم صورت بگیرد.

فراهانی با تاکید براینکه هنوز مجسمه خوبی برای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته نشده است، افزود: مشکل اینجاست کسانی که حتی به شهید سلیمانی علاقه دارند و در این زمینه فعالیت داشته‌اند، مجسمه‌سازان خوبی نیستند.

او کیفیت فعالیت نقاشان و تصویرسازان درخصوص شهید سلیمانی را عالی دانست و خاطرنشان کرد: کار‌های نقاشان و تصویرسازان برای حاج قاسم باکیفیت و با عشق بوده است و از کسی سفارش دریافت نشده است و فعالیت‌ها کاملا مردمی بوده است و کار‌هایی که با علاقه‌مندی و عشق نسبت به شهید سلیمانی تولید شده است به‌لحاظ کیفیت درجه یک است لذا کار عشقی  و با علاقه موفق خواهد بود.

این هنرمند نقاش کیفیت و قدرت هنری در تولیدات جریان انقلاب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جریان هنری انقلاب اسلامی در موضوعاتی همچون حاج قاسم ضمن ارادت و عشق باید کار کیفی و عالی تولید کنند.

فراهانی درخصوص تابلویی که در این رویداد تولید می‌کند با بیان اینکه این نقاشی نمایش حالتی از حالات شهید سلیمانی است، افزود: یک نگاه، حس و یکی از لحظات خاص حاج قاسم در این تابلو نمایش داده خواهد شد و تمام هدف من ایجاد این حس بود؛ در این تابلو با ایجاد علمان‌هایی ادامه‌دار بودن نهضت حاج قاسم که شروع حرکت مقاومتی و مکتبی است را ایجاد کنم تا این حس به مخاطب منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۱
یا حضرت زهرا سلام الله علیها براستی که این مرد زندگی اش را واسه مردم گذاشت.ای کاش کمی هم مسولین از حاج قاسم یاد میگرفتند
آخرین اخبار