روسیه پیش‌شرط‌های آغاز مذاکرات صلح با اوکراین را مشخص کرد

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت که برای فراهم شدن زمینه مذاکرات با اوکراین، آمریکا باید چندین پیش‌شرط را رعایت کند.

«الکساندر دارچیف» رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا باید تسلیح کی‌یف را متوقف کند و واقعیت را در اوکراین به رسمیت بشناسد تا هرگونه گفت‌وگو در مورد تصمین‌های امنیتی بین مسکو و واشنگتن آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، دارچیف در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه گفت: «تا زمانی که تجهیز زلنسکی با سلاح و پول متوقف نشود، آموزش نظامیان اوکراینی به دست آمریکا و نیرو‌های ناتو متوقف نشود و واقعیت حضور نظامی روسیه به رسمیت شناخته نشود، آغاز هر مذاکره معناداری در مورد تضمین‌های امنیتی در ارتباط با اوکراین و منطقه آتلانتیک و یورو زود خواهد بود.»

وی در ادامه تأکید کرد: «توپ اکنون در زمین آمریکاست. واشنگتن حامی اصلی اوکراین در طول درگیری‌ها با روسیه بوده است و میلیارد‌ها دلار کمک نظامی و مالی و نیز کمک‌های اطلاعاتی به کی‌یف ارائه کرده است.»

روسیه اعلام کرد در واقع نوعی جنگ نیابتی علیه این کشور در همسایگی‌اش با دست آمریکا و کشور‌های عضو ناتو به راه افتاده است.

در جریان سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا، «جو بایدن» همتای آمریکایی او به وی اطمینان داد تا پایان جنگ اوکراین در کنار این کشور خواهد ماند.

به گفته بایدن برای واشنگتن و کی‌یف بسیار مهم است که تا سال ۲۰۲۳ در کنار یکدیگر بایستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۳ دی ۱۴۰۱
یاشا پوتین
آخرین اخبار