نظرپور:

کنگره شهدای غواص ادای دینی به شهداست

نایب رئیس کنگره شهدای غواص گفت: برگزاری کنگره شهدای غواص به نوعی ادای دینی به شهداست البته این کار قطعاً بدون اشتباه نخواهد بود.

نشست خبری اولین کنگره ملی شهدای غواص «معبر عشق» در سالن جلسات مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر نظرپور نایب رییس کنگره ملی شهدای غواص گفت: این کنگره به اعتراف مسئولین و فعالین فرهنگ و هنر یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور است.

وی گفت: شهدا از جانشان گذشتند تا به راحتی زندگی کنیم. ممنون خانواده‌های آنان و ایشان هستیم. خواستیم تا با برگزاری رویداد به نوعی ادای دینی به آنان کرده باشیم. این کار قطعاً بدون اشتباه نخواهد بود، اما خودمان را باید برای برگزاری هرچه بهتر در سال بعد اصلاح کنیم. امیدواریم این برنامه در سال‌های بعد در دیگر استان‌ها برگزار شود، اما دبیرخانه دایمی آن در کیش باشد.

عرب‌وند دبیر اجرایی کنگره نیز در سخنانی بیان کرد: زمان طرح این کنگره قرار بود که صرفاً یک همایش باشد، اما در ادامه به فکر این افتادیم که کار فاخری بتوان ایجاد کرد. برای همین جشنواره‌ها را کلید زدیم که با فراخوان‌ها استقبال بسیار خوبی شکل گرفت و با تمدید مهلت ثبت نام جشنواره‌های پرباری داشتیم.
او درباره بخش دانش‌آموز‌ی کنگره گفت: از ۲ هزار برگه نقاشی و دلنوشته ۱۳۸۰ اثر توسط دانش‌آموزان رسید که به نسبت جمعیت ۴۰ هزار نفری کیش و ۱۰ هزار دانش آموزی کیش استقبال خوبی بود.

وی افزود: ۱۸ غرفه در این کنگره حضور دارد که همه‌ توسط دانش‌آموزان برگزار و اداره می‌شوند، برنامه‌ای در تالار شهر کیش داریم که با عنوان روایت حبیب توسط حوزه هنری برنامه دارند. در انتها همزمان با شروع عملیات کربلای چهار که سوم دی ماه بوده برنامه‌هایی داریم که پس از آن روز اول کنگره تمام می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شهدای غواص در ادامه گفت: روز دوم از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ مهمانان ویژه‌ای داریم، ۶۳ نفر از فرماندهان جنگ، ۱۳ نماینده مجلس، وزیر ورزش، وزیر کشور و چندین تن از افرادی که هنوز نمی‌توانیم نام آن‌ها را عنوان کنیم. در اختتامیه اعلام برندگان جشنواره پنج‌گانه را داریم، جشنواره‌هایمان خیلی وقت پیش برگزار و داوری‌ها انجام شد و داورانی که نتوانستند بیایند را برای اختتامیه دعوت کردیم که حضور خواهند داشت. کل کنگره با حمایت مالی بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش که  پیش‌تر گفته بودم حمایت همه‌جانبه اما این عنوان را برمیدارم ولی خوشبختانه بخش خصوصی از ما به بهترین شکل حمایت کرد. یکی از برنامه‌های ما رونمایی از تمبر ملی نخستین کنگره ملی شهدای غواص است که فردا این بخش را هم خواهیم داشت. 

وی در ادامه گفت: از زمان آغاز برگزاری سه جشنواره ادبی، عکس خلاق و جشنواره رسانه داشتیم. 

در بخش ادبی سه بخش داستان، شعر و پادکست داشتیم، در بخش جشنواره رسانه چند بخش خبر، گزارش تصویری، تیتر و... خواهیم داشت. وقتی جلوتر رفتیم به پیشنهاد یکی از خبرنگاران جشنواره فیلم اضافه کردیم، بعد دیدیم که جای خالی پوستر و گرافیک هم احساس می‌شود و آن را اضافه کردیم.

عرب‌وند در پایان درباره جشنواره فیلم کنگره ملی شهدای غواص گفت: سردار مقدم‌فر و سلامی که مهمان ما بودند اتفاقا پیشنهاد دادند که کار سینمایی تولید کنیم، امسال نتوانستیم اما قطعا از سال بعد به سمت تولید و سفارش تولید خواهیم رفت. امسال از فیلم‌های آرشیوی استفاده کردیم و آثار در قالب‌های کلیپ، فیلم کوتاه، فیلم بلند و مستند به دست ما رسید که مجموعا ۳۹ فیلم در این جشنواره مورد قضاوت قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار ما واقعا سخت بود، از تمام ۱۳ استانی که در کربلای چهار حضور داشتند به صورت محدود خانواده شهدا را دعوت کردیم و همچنین ۱۳ فرمانده گردان‌های غواصی از این مناطق را دعوت کردیم که حتی انتخاب این افراد هم برای ما کار بسیار سختی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.