مراسم سالگرد ارتحال حضرات آیات صدرالدین و محی الدین حائری شیرازی

یاد و خاطره آیات عظام سید صدرالدین و سید محی الدین حائری شیرازی با حضور زائران و مجاوران حرم نورانی شاهچراغ (ع) گرامی داشته شد.

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صدرالدین حائری شیرازی و حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی، با حضور مسئولان استانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی پیرامون فضایل و مناقب این دویار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ایراد سخن پرداخت و حاج صادق آهنگران، ضمن مرثیه سرایی، دعای روح‌بخش کمیل را قرائت کرد.

حجت الاسلام میرلوحی عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: این دو عالم فقید از عالمان ربانی، مجاهد و فقیه بودند که خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه دادند و کردار نیک به یادگار گذاشتند.

این خطیب با بیان اینکه حضرت فاطمه الزهرا هر چه داشت را فدای حضرت امیر المومنین و فدای ولایت کرد و در سنگر ولایت اول شهیده شد، گفت: حضرت زهرا الگو و اسوه همه ماست و اصل دین ما حضرت فاطمه الزهرا است.

او با بیان اینکه انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم متعلق به حضرت فاطمه الزهراست، گفت: اگر در جامعه بیشتر از این معارف و فضایل این حضرت گسترشیدا کرده بود؛ این ضربات اقتصادی و تلفاتی که ایران در جنگ ترکیبی متحمل شد را خنثی میکرد.

در این مراسم از جایزه محی الدین نیز رونمایی شد.

جایزه سالانه محی الدین به همت بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی راه اندازی شده است و به اندیشمندان برتر فعال در حوزه علوم انسانی اسلامی اعطا می‌شود.

در حاشیه این مراسم، توسط کارشناسان واحد کودک و نوجوان آستان مقدس، ویژه برنامه‌های متنوع برای کودکان اجرا و به سوالات شرعی نوجوانان پاسخ داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار