در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرا در رادیو سخت‌تر از تلویزیون است

یک مجری تلویزیون گفت: در اجرای تلویزیونی زبان بدن، رنگ‌آمیزی، جذابیت‌ها و پوشش دخیل است. اما در رادیو فقط لحن، صدا و حس داریم.

حسن اسماعیل‌پور، مجری رادیو و تلویزیون در پاسخ به این سوال که یک مجری قبل از اجرای زنده برنامه تلویزیونی چه کاری انجام می‌دهد، گفت: قبل از برنامه به این صورت نیست که در مدت چهار روز دورهم جمع شویم و جلسه‌ای بگذاریم. قطعاً باید یک ماه قبل از شروع برنامه نشستی برگزار شود که ببینیم قرار است چه کاری انجام دهیم و جدول پخش برنامه را در دستور کار قرار دهیم. 

اسماعیل‌پور ادامه داد: بعد از جدول پخش برنامه، بحث محتوایی برنامه مطرح می‌شود که قرار است برنامه چه خروجی داشته باشد و چه تاثیرگذاری داشته باشد. ما ویژه برنامه جام جهانی را داشتیم و این ویژه برنامه یک ماراتن برای همه شبکه‌ها بود و شبکه‌های سه، دو، یک، ورزش و ... پای کار بودند. 

تنوع حرف اول را می‌زند 

مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» با بیان اینکه اول بحث رقابت مطرح است و در این میدان رقابت باید بدانیم چه کاره هستیم، افزود: باید در کارمان تنوع داشته باشیم و مخاطبی که الان به راحتی امکان تغییر شبکه را دارد، نگه داریم تا ما را ببیند و از ما یاد بگیرد. از طرفی، بخاطر رنگ‌آمیزی خوب صحنه جذب برنامه شود و بعد به دنبال محتوا بیاید و ببیند چه چیزی به دستش می‌آید. 

ورزش از نگاه دو

مخاطب اول دکور برنامه را می‌بیند 

وی در پاسخ به این سوال که چقدر شبکه‌ها روی دکور صحنه سرمایه‌گذاری می‌کنند، توضیح داد: وقتی مخاطب یک شبکه را انتخاب می‌کند، اول دکور برنامه را می‌بیند. اگر دکور برنامه دلچسب و چشمگیر باشد، مخاطب با برنامه ارتباط می‌گیرد و بعد به سراغ حرف‌های مجری و محتوا می‌آید. پس نگاه اول خیلی مهم است. 

رسانه ملی خانه‌ی ماست

مجری برنامه «آفساید» رادیو جوان در پاسخ به این سوال که بعضی از مجریان با وجود اینکه شروع کارشان در رادیو بوده، ولی بعد از اجرای تلویزیونی دیگر به رادیو برنگشتند و با این رسانه شنیداری قطع همکاری کردند، تصریح کرد: آدمی که حرفه‌ای است اصلاً اینکار را انجام نمی‌دهد. رسانه ملی و صداوسیما مثل خانه برای ماست. آن کسی که اینکار را انجام می‌دهد باید از او بپرسیم که با چه تفکری اینکار را کرده است. ولی من و همکارانم به اصول اخلاقی پایبند بودیم و دست به چنین کاری نزدیم. 

مخاطب حضور متعدد یک مجری را نمی‌پذیرد/ شبکه دو الا ماشاء‌الله مجری دارد

اجرای رادیو خیلی سخت است 

اسماعیل‌پور درباره تعارض اجرا در تلویزیون و رادیو و وجود صدا و تصویر در اجرای برنامه گفت: در اجرای تلویزیونی زبان بدن، رنگ‌آمیزی، جذابیت‌ها و پوشش دخیل است. اما در رادیو فقط لحن، صدا و حس داریم. رادیو کار اجرا را خیلی سخت می‌کند، ولی اجرای تلویزیونی کار را راحت می‌کند. ولی با این حال، این اجرا هم سختی‌های خودش را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار