بلینکن: دیپلماسی بهترین راه توافق هسته‌ای با ایران است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد دیپلماسی گزینه برتر در حصول توافق هسته‌ای با ایران است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) در اظهاراتی دیپلماسی را راه برتر حصول توافق بر سر برجام با ایران دانست.

به گزارش المیادین، بلینکن با اشاره به مذاکرات برجام مدعی شد: «دیپلماسی بهترین راه برای توافق هسته‌ای است اما اگر ایران آن را رد کند گزینه‌های دیگر هم وجود دارد.»

وزیرخارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش ادعا کرد: «اروپا و آمریکا تلاش خود را در مذاکرات کردند و ایران تمایل نشان نداد. ما همچنان به روش‌های مختلف اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران به سلاح هسته‌ای دستیابی پیدا نکند.»

بلینکن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که روز گذشته «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا طی اظهاراتی بار دیگر به موضوع ناآرامی‌ها در ایران ورود و تاکید کرد مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار نیست.

اهمچنین روز گذشته منابع خبری اعلام کردند گروهی از قانونگذاران آمریکا از هر دو حزب، به دنبال تصویب لایحه‌ای هستند که مقامات ایران را به بهانه‌ی سرکوب اغتشاشات اخیر هدف می‌گیرد.

در صورت تصویب این لایحه، آنتونی بلینکن ملزم خواهد بود بر پایه قانون ممنوعیت ورود مقامات خارجی دخیل در آنچه که آنان نقض فاحش حقوق بشر می‌خوانند، افراد مشمول آن را مورد بررسی قرار دهد. ویزای صادره افرادی که مشمول واقع شوند نیز لغو خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار