با حضور استاندار گیلان؛

۷۵ راهدار برگزیده گیلان تجلیل شدند

استاندار گیلان در مراسم تجلیل گفت: پویایی، بالندگی و رفع مشکل فرسودگی صنعت حمل و نقل استان باعث امنیت و آسایش مردم در سفر‌ها می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی در مراسم تجلیل از ۷۵ نفر از راهداران و کارکنان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان در این اداره کل با قدردانی از خدمات فعالان این حوزه، گفت: نبض توسعه اقتصادی، زندگی و رفاه مردم وابسته به صنعت حمل و نقل است از این رو باید بستر مناسب برای فعالیت فعالان این حوزه فراهم شود.

وی با اشاره به معضل فرسودگی ناوگان حمل و نقل در کشور ، افزود: باید مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل گیلان را با پایش و اقدامات لازم، هر چه سریعتر برطرف کنیم و و منتظر اقدام کسی نمانیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برخورداری از پایانه‌های مناسب حمل و نقل مسافر و بار در مرکز گیلان و شهرستان‌ها بسیار مهم است، گفت: باید با کمک بخش‌های مرتبط، امنیت کامیون‌های حمل و بار تامین و راهنمایی لازم به رانندگان انجام شود.

دکتر اسدااله عباسی با یادآوری کمک‌های مردمی گیلان در دوران دفاع مقدس در قالب هزار و ۵۰۰ کامیون و تلاش رانندگان راهداری استان در ارسال این کمک‌ها، افزود: نیرو‌های راهداری شبانه روز در برف روبی‌ها و بازگشایی راه‌ها جان خود را به مخاطره می‌اندازند تا ما با ایمنی و آسایش در جاده‌های استان تردد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی نقاط حادثه خیز در استان، گفت: برای بهسازی این نقاط حادثه خیز، توسعه راه آهن و حمل و نقل دریایی تلاش می‌کنیم.

استاندار گیلان همچنین از خدمات رسانی در مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان بازدید کرد وعده داد تا اعتبار ویژه‌ای را برای افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی اختصاص دهد.

کاظم دلخوش، رییس مجمع نمایندگان گیلان هم در این مراسم گفت: برای بهبود وضعیت معیشت راهداران که در تمام فصول سال در جاده‌های استان فعالیت می‌کنند تلاش می‌کنیم تا موضوع پرداخت دستمزدشان طبق نظام هماهنگ حقوق و حذف شرکت‌های واسطه‌ای برای نیرو‌های شرکتی در مجلس حل شود. 

فیروز قیاسی، مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم از وجود ۱۵۰ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان راه، ۱۴۱ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است که نگهداری از این میزان راه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی افزود: از مجموع راه‌های روستایی کشور ، ۱۱۱ هزار کیلومتر آسفالته و ۳۰ هزار کیلومتر شوسه است.

فیروز قیاسی با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه راهداران برای تامین امنیت راه‌ها، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها نیاز است خاطرنشان کرد از این میزان فقط ۶ هزار میلیارد تومان مصوب و اختصاص یافته است. 

مدیر کل نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گیلان را از استان‌های پر مسافر و پرتردد دانست و افزود: این تردد‌ها باعث فرسایش آسفالت جاده‌ها میشود و این در حالیست که امسال سهم گیلان ۲۱۱ کیلومتر روکش آسفالت بود.

غلامعلی نیک فهم سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم در این مراسم با تجلیل از راهداران این استان، گفت: بیشتر از ۵۰۰ راهدار از راه‌های استان نگهداری می‌کنند که متاسفانه بیشتر شهروندان با کار این تلاشگران آشنایی ندارند و رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما درخواست می‌کنیم این زحمت کشان به جامعه معرفی کنند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از ۷۵ نفر از راهداران و کارکنان راهداری گیلان ، رژه خودرویی طرح زمستانی امسال با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار