تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن قیمت‌ها را در بازار می‌شکند؟

بسیاری از متقاضیان خرید مسکن چشم انتظار تحقق وعده‌های حمایتی دولت در بخش مسکن هستند تا با افزایش عرضه، قیمت ها در بازار متعادل شود.

این روزها بازار مسکن هم مانند سایر بازارهای اقتصادی کشور  دچار نوسان شده و این امر بر نگرانی متقاضیان خرید مسکن  افزوده است.

گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت مسکن روند روبه رشدی در برخی از مناطق شهر تهران داشته است به طور مثال اگر خریداران در هفته های گذشته با بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی امکان خرید یک خانه را در برخی مناطق ۱۳ یا ۱۴ تهران  داشتند در حال حاضر باید برای همان واحد، بیشتر از این مبلغ هزینه کنند.

بازار مسکن  امسال با نوسان روزانه روبرو شده است

به گفته احمدی یکی از مشاوران املاک در جنوب تهران، بازار مسکن امسال با افزایش قیمت بسیار زیادی روبرو شده که باعث نگرانی هم مشاوران املاک و هم خریداران مسکن شده است.

او می گوید: برخی متقاضیان که برای خرید مسکن به بنگاه های املاک مراجعه می کنند، بعد از گذشت یک هفته که برای عقد قرارداد می آیند  مالکان دبه می کنند و می گویند ارزان فروخته ایم و باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دیگر هم بر قیمت اعلام شده قرار دهید که این امر  در این فصل سال تاکنون بی سابقه بوده است.

 همچنین قربانی یکی  از متقاضیان خرید مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن امسال عجیب شده است، هر لحظه مالکان مسکن یک قیمت اعلام می کنند و این خود باعث نگرانی بسیای از متقاضیان شده است.

 در همین رابطه خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که در آبان ماه امسال بیشترین رشد قیمتی را منطقه ۱۸ تهران که جزو ارزان ترین مناطق شهر است داشته چرا که افزایش قیمت ها در سایر مناطق تهران به شدت زیاد بوده و این امر زمینه ساز استقبال مردم از  مناطق جنوبی تر شده است.

در این شرایط متقاضیان مسکن چشم انتظار اجرایی شدن وعده های دولت درباره طرح نهضت ملی مسکن هستند و بسیاری از مشاوران املاک هم می گویند اگر دولت بخشی از واحدهایی که گفته است را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برساند و شاهد افتتاح این واحدهای مسکونی در کشور به ویژه در تهران باشیم، بازار مسکن  از این تب و تاب می افتد.

پیش از این دولت وعده داده بود که در شهریور ماه حدود ۱۰۰ هزار واحد از پروژه های نهضت ملی مسکن را به بهره برداری می رساند اما بعد از گذشت سه ماه این پروژه ها هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده است.

آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به تازگی بر تسریع روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید داشته و گفته است: به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که پرداخت تعداد مشخص شده‌ای از تسهیلات را برعهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح‌های ساختمانی سرعت بگیرد و آورده‌ای که برعهده بانک‌ها بوده، سریع‌تر تأمین کنند و وارد اجرا شویم.

تحویل ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تا سال آینده

جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم اخیرا گفته است: ساخت ۷۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای جدید طی ۴ سال تعهد داریم که از این تعداد برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد، ۶۰۰ کارگاه در حال فعالیت هستند.

او افزود: آغاز عملیات ۱۰۰ هزار واحد دیگر را در دهه فجر خواهیم داشت و امیدواریم  ۱۸ ماهه بتوانیم این پروژه ها را به ثمر برسانیم.

جعفری گفت: نهضت ملی مسکن متقاضی محور است و مدیریت تولید و تقاضا در این طرح ها اهمیت دارد. متقاضیان باید آورده های خود را واریز کنند تا به اجرای طرح ها سرعت عمل بیشتری داده شود.

او می گوید: در سال اول ۳۰۰ هزار واحد  و در سال دوم ۳۰۰ هزار واحد دیگر در شهرهای جدید مسکن ملی ساخته می شود. تا پایان سال آینده ۳۰۰ هزار واحد اولی تحویل متقاضیان می شود.

دولت برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن اقدام کند

در همین رابطه محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسون عمران مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که دولت باید برای کنترل بازار مسکن هرچه سریعتر برنامه ریزی لازم را انجام دهد و از سوی دیگر باید با اجرایی کردن بخشی از وعده های نهضت ملی مسکن بتواند این بازار را به سمت سوی آرامش هدایت کند.

او می گوید: اگر طرح نهضت ملی مسکن به درستی و در زمان مقرر اجرایی شود می تواند به ثبات بازار مسکن کمک کند اما در صورتی که دولت نتواند بازار را با سیاست های حمایتی کنترل کند شاهد افزایش قیمت های بیش از این خواهیم بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
مسئولان حوزه نفت کشور ما افتخار می‌کنند که نفت را دارند به صورت تاراج گونه‌ای می‌فروشند و برای اینکه نفت ایران به فروش برود، روزانه هزاران میلیارد تومان تخفیف می‌دهند.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۰:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
به هیچ ئجه این مسکن های دولتی نمیتونه قیمتهای مصرف کننده را پایین بیاره.
یکی از مهمترین دلایل هم میتونه این باشه که همین قیمتهای مسکن دولتی ثابت نیستن و روز به روز با افزایش و تورم، با این شرایط رشد میکنند.
زمانی میتونست باعث تاثیر منفی در مسکن بشه که این شرایط دخل و تصرفی در قیمت مسکن ملی نداشته باشه.
Germany
Mohi
۰۸:۴۹ ۰۶ دی ۱۴۰۱
همه ایران را آوردن در یک تهران ، باقابلیت لرزیدن شدید !!!!!
ما ایرانیان تا بلا عظیم سرمان نیاید دست بردار رفتار اشتباه خود نیستیم ، میئ‌لین بخش مسکن سالهاست در اجرای بک طرح ساده حیران مانده اند ایران با این وسعت و استعداد اقلیمی متفاوت و زیبا ، اما فقط یک نقطه را برای زندگی مجلل در پیش مردم ایران قرار دادهشده است ، ( تهران و حومه) ، شرق کشور کنار دریای زیبا و اقیانوس پهناور را بدست مشتی تروریست داده ایم و قچاقچی مواد و بنزین داده ایم و همچنین ، بزرگترین مرز آبی خلیج فارس را مرکز خرید و فروش کانتینر خالی کرده ایم جنگلهای فوق زیبای شمال را با بی رحمی نابود و‌همچنان به این کار ظالمانه مشغولیم .استانهای زیبای غربی هم همینطور ،،، خدایا خداوندا ما چه ملتی هستیم که با این هم نعمت ات در انجام کارهای سهل و آسان درمانده ایم‌، و ادعای تیزهوش ترین و‌برترین ملت روی زمین را هم داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۱
همجای دنیا اجاره نشینی انتخابه، اینجا اجباره. تازه گیرت نمیاد. پول رهن رو صاحب خونه پنج برابر کرد توی یک سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
کلا مردم که جز وعده وعید چیزی نمی بینن قرار بود سالی یک میلیون مسکن تولید بشه شد؟اینم مثل همون واقعیتش من خودم به رئیسی رای دادم برای اصلاح بدنه دولت تا این قول ها انجام بشه آدم های صادق به وعده هاشون عمل می کنن والا اون بدنه قبلی تو دولت قبل هم وعده زیاد می دادن جز حرف چیزی نبود و این به ضرر خودتون هست بی اعتمادی بیشتر مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خونه رو ببرید تو بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خیر نمی شکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم : مسئولان حوزه نفت کشور ما افتخار می‌کنند که نفت را دارند به صورت تاراج گونه‌ای می‌فروشند و برای اینکه نفت ایران به فروش برود، روزانه هزاران میلیارد تومان تخفیف می‌دهند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مسکن مهر جیب مردم رو خالی وقیمتها رو بالاتر می برد چون هیچ نظارتی اسوی دولت برای ثبات اقتصادی وکنترل قیمت ها نیست اصولا دولت بفکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
هر مسجد هر تکیه هر نهاد یک واحد یک طبقه در سراسر کشور بدون اخذیک ریال پول هدیه کند. باموالهم و نه به انفسهم. بخدا دنیا گلستان میشود. با یک گل چهار فصل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
پس پولارو کی بخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۲:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
مگر مسکن مهر شکست قیمتها رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۱
مسکن علاوه براینکه یه نیاز اجتماعی هست در هر جامعه ای یه محرک اقتصادی و یه صنعت مولد هست چطور کارخانجات در اقتصاد نقش مستقیم دارند ولی مسکن نداشته باشه کار خانه یعنی کار یعنی خلق یک نیاز ابزار برای خانه یعنی تمام مولد های اقتصادی منتهی به مسکن و خانه میشه پس تصمیم گیری درست و نظامند هر دولت و نظامی براین سیستم پیچیده تاثیر مستقیم بر کیفیت اجتماعی و اقتصادی هر جامعه ای دارد تا جایی که مسائل اخلاقی و مذهبی و اسایش و امنیت هر جامعه ای در گروه همین مسکن خلاصه میشه پس چطور یه کارخانه مدیریت میشه واحدهای مختلف وظایف هر مولفه برای چرخاندن چرخ صنعت تعریف میشه که کارخانه و کارگاه نخوابداونوقت مسکن در دولت و سیستم مدیریتی کشور سالها مغفول میماند و پیامدهای منفی رو بدنبال میاره پس اولا در حوزه مسکن دولت باید مدیریت کلان و تقسیم وظایف در وزارتخانه های مختلف انجام بده مسکن فقط به بنیاد مسکن و شهرسازی خلاصه نشود دوم مسکن بعنوان کالا نیست مسکن خود مولد هست یه نیاز یه مجموعه که باید از حرکت باز نماند وگرنه همانطور که کارخانه تعطیل بیکاری میاره ضرر میاره بی مسکن ماندن یعنی بیکاری بی برنامگی افزایش سن ازدواج افزازش اعتیاد افزایش جرم افزایش تورم چون گروهی فقط بدنبال سود همیشه درپی افزایش قیمت مسکن خواهند بود پس شروع هر کسب و کاری برای جوان با دخالت افراد هر جامعه در ساخت مسکن خودش استارت بخوره یعنی میدان مهیا شود زمین رایگان به جوان داده بشه .با مدیریت مالیات و عوارض بخش صنعت به سازنده جوان اهن و ابزار ارزان یا با شرایط اسان بده اونوقت ببینید تکاپو یعنی چه اما افسوس کی واقعا مردانه تصمیم بگیره دردی از مردم حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۴:۱۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
این اسمش نوسان نیست .

نوسان یعنی بالا می‌ره و پایین میاد .

ولی چیزی که علت شاهدش هستیم روند افزایشی هست .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۰۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
دوسال پیش پرند ثبت نام کردم تا الان ۶ درصد پیشرفت داشته یعنی تقریبا هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
مالیات خانه های خالی چی شد؟ سامانه اسکان و املاک چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۷ ۰۴ دی ۱۴۰۱
برای دلالها عالیه. اونی که خریده مثلا ۵۰۰ الان زیر ۵ میلیارد نمیده. ... بازم ضعیف را ضعیفتر و قوی رو قویتر. دلال توپل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
مثل ماشین در بورس
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۷ ۰۴ دی ۱۴۰۱
آغا باید دارندگان بیشتر از یکی دو خونه مالیات سنگین بدن اخه خانه که جای سرمایه گذاری نیست مثلا برای بساز بفروش ها یه سال مهلت فروش بزارن نفر هست چند ده خونه ساخته و اونو سرمایه میدونه این منازل میشد مسکنی برای بی سرپناهی باشه با قیمتی مناسب نه هی روزانه قیمت ها بره بالا و شهرها عریض و طویل بشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
متاسفانه دولت یکسری به شهرک ابریشم کرج وشهرجدید هشتگرد بزندمتوجهمبیشود که بسیاری انبوهی از واحدها خالیست واحتکارشده ومنظرن چندبرابر قیمت اجاره بدن یابفروشن من مستاجرم چندساله گرانی های بی حساب وکتاب باعث شده نتونم یکواحد بخرم لطفا دولت یه اقدام جدی وواقعا قاطعانه انجام دهدابن گرانیهای بی حساب وکتاب درحالیست که هیچکدام از مسکن مهرهای ساخته شده درشهرک های ابریشم وهشتگرد هیچ گونه مقاومت وامکاناتی را دارا نمیباشن //مگرنه اینکه سیاست دولت ازساخت مسکن مهراین بودکه مستاجرها صاحب خانه بشوند پس چیشده که یکواحدی که تا سه چهارسال قبل قیمت 20میلیون تومان بود درعرض این چندسال شده 700تومان ؟این جای بسی شگفتی است که مطمعنا جای دلال هاکه خودشون سودی هم به دولت میرسونند ردپاشون موجوده این جای تاسف عمیق داره وزنگ خطری است برای نسل اینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
یه لحظه تصور کنید مسولین مسکن کشور ما ایران رو بفرستید سازمان مسکن چین رو مدیریت کنند
گمون تصورش هم جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
سلام به زحمتکشان باشگاه خبرنگاران جوان،خواستم ازتون درخواست کنم واحدهای ویلایی مسکن ملی شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی رو پیگیری بفرمایید ما فاز ۶بودیم و شش ماه پیش هم آورده اولیه واریز کردیم ولی هنوز تخصیص پروژه هم نشدیم با وجود اینکه مشکل زمین موجود نیست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۱۰ ۰۴ دی ۱۴۰۱
واحدهای نهضت ملی چند مزیت نسبت به مسکنهای مهر و غیره دارند از جمله
ساخت خانه ها به صورت ویلایی
شهرهای جدید ویلایی و ویلاسازی های نوین
زمینهای شهری و دولتی
حذف شرط متاهل بودن
زمین رایگان و...
تنها ضعف نهضت ملی مسکن نساختن شهرهای جدید فراوان و مخصوصا در سواحل جنوبی است امیدواریم این طرح بزرگ ملی با همکاری همه به سرانجام برسد و پیشرو و پیشتازتر از برنامه ها اجرا و به بهره برداری برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
بشین تا صبح دولت بدمند
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۵۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
5ساله مسکن ملی من رو ندادنو انقدر افزایش قیمت دادن که مستاجرها همه انصراف دادن یا امتیاز فروختن به دلال ها .برای دلال ها خوبه به زودی مسکن های مردم رو با قیمت نجومی روانه بازار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
ساخت مسکن خوب است، اما مالیات برخانه های خالی هم حتما باید پیگیری شود، خیلی از خانه ها بصورت خالی احتکار شده اند
آخرین اخبار