۹ خدمت ثبت احوال همدان از طریق سامانه سهیم ارائه می‌شود

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: ۹ خدمت ثبت احوال این استان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه هویت یکتای ملی (سهیم) ارائه می‌شود.

بابک بختیاری با بیان اینکه خدمات سامانه سهیم شامل خدمات هویتی، متناسب با احراز هویت انجام شده در دسترس است افزود: ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایت، اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات از طریق این سامانه ارائه می‌شود.

او هدف از راه اندازی سامانه سهیم را ارائه هرچه بهتر خدمات مبتنی بر اطلاعات خانواده توسط دستگاه‌های اجرایی در آینده دانست وگفت: پایگاهی با مسئولیت سازمان ثبت‌احوال کشور که در آن اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل اطلاعات والدین، همسر و فرزندان درج شده و مبنای ارائه خدمات به خانواده‌های ایرانی خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال همدان تاکید کرد: سامانه سهیم در ساعات اداری دارای پشتیبانی تلفنی است و هزینه خدمات در مورد سامانه سهیم رایگان است.

بختیاری ادامه داد: سامانه الکترونیکی سهیم به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در نشانی sahim.sabteahval.ir، و پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در دسترس قرار گرفته است.

او گفت: این درگاه خدمات الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه سازمان ثبت احوال است و تاکنون این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هر شخص ایرانی را نمایش می‌دهد.

شهروندان تغییرات نشانی محل سکونت خود را در سامانه ثبت احوال ثبت کنند

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: طبق قانون در صورت تغییر محل سکونت افراد و مغایرت آن با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال، افراد باید بلافاصله آدرس جدید را به اداره ثبت احوال اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار