نگهداری ۵۰۰ بیمار روان مزمن در مراکز شبانه روزی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از نگهداری ۵۰۰ بیمار روان مزمن در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان خبر داد.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود چهار مرکز بیماران روان مزمن شبانه روزی در سطح استان گفت : این مراکز شامل دو مرکز نگهداری بیماران مرد و دو مرکز نگهداری بیماران زن می‌باشد.

وی افزود: در این مراکز در حال حاضر در مجموع ۵۰۰ بیمار روان مزمن بصورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

محمدی گفت: یکی از مشکلاتی که این بیماران با آن مواجه هستند عدم پذیرش از سوی خانواده‌هاست، درحالیکه زمانی بیمار ترخیص می‌شود که متخصصان و کارشناسان ما بهبود سلامت روان او را تایید می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم این مددجویان را توانمند کنیم باید ارتباط آن‌ها با خانواده وجامعه را برقرار کنیم و هیچ جایی مانند کانون خانواده نمی‌تواند در بهبود حال این بیماران نقش داشته باشد.

محمدی به مشکلات نگهداری این بیماران و سایر مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در شرایط کنونی اقتصادی سرانه بهزیستی برای نگهداری این مددجویان کفاف نمی‌دهد و نیازمند حمایت از سوی خیران هستیم.

وی افزود: از خیران درخواست داریم دراین زمینه یاریگر ما باشند و برای رفع نیاز مددجویان بهزیستی و تامین امکانات مورد نیاز آن‌ها پای کار بیایند.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس هم در این بازدید با اشاره به گستردگی خدمات سازمان بهزیستی در کشور گفت: این سازمان جامعه هدف گسترده‌ای دارد و خدمات بسیاری ارائه می‌کند، اما حجم اعتبارات آن جوابگوی خدمات این سازمان نیست.

وی افزود: قطعا در مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش اعتبارات این سازمان خواهیم بود و امیدواریم در بودجه سال آینده بتوانیم این افزایش اعتبار مناسب را شاهد باشیم.

رشیدی به مشکلات تامین دارو و تغذیه هم در حوزه مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: در این زمینه پیگیر انعقاد تفاهم نامه میان بهزیستی و وزارت بهداشت هستیم که مشکلات در این زمینه هم رفع شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.