مدیرکل مدیریت بحران ایلام خبر داد

اعلام آماده باش به اعضای ستاد مدیریت بحران استان ایلام

مدیرکل مدیریت بحران ایلام از اعلام آماده باش به اعضای ستاد مدیریت بحران استان به دلیل ورود سامانه بارشی خبر داد.

مجید بگلریان، مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: سامانه‌ی ناپایدار بارشی از اواخرامروز چهارشنبه تا روز شنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمال رگبار و تگرگ و ارتفاعات احتمال بارش برف و مه گرفتگی در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در روز جمعه و شنبه شدت بیشتری خواهد داشت و با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می‌گردد افزود: این شرایط جویی همچنین موجب کاهش دمای هوا در زمان عبور این سامانه در استان خواهد شد.

بگلریان بیان کرد: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کندی در تردد وسائل نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع و احتمال لغو پرواز‌ها به دلیل باد شدید به سازه‌ها و احتمال تگرک نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام نسبت به پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از تردد‌های غیرضرور و قرارگرفتن در فضا‌های باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه و احتیاط در رانندگی صعود به ارتفاعات و ... هشدار داد.

بگلریان افزود: با توجه به سرد شدن هوا شهروندان و بخصوص دستگاه‌های اداری در خصوص مصرف حامل‌های انرژی برنامه ریزی لازم و رعایت الگوی مصرف توجه نمایند.

مدیرکل بحران ایلام گفت: کلیه نیرو‌های دستگاه‌های امدادی و خدماتی و همجنین تجهیزات و ادوات مورد نیاز در آمادگی کامل هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.