استعفای مقام اروپایی در میانه تحقیقات فساد مالی در قطر

دبیرکل اتحادیه‌های کارگری ایتالیا ضمن اعتراف به دریافت پول از یکی از مظنونین پرونده فساد مالی قطر، از سمت خود استعفا داد.

در میانه افشای رشوه‌خواری برخی مقامات اروپایی در قطر، «لوکا ویسنتینی» دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری ایتالیا کمتر از یک ماه پس از آغاز به کار خود، پس از اعتراف به گرفتن هزاران یورو پول نقد از یکی از نمایندگان پارلمان اروپا که در مرکز تحقیقات فساد مالی قرار گرفته، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش فایننشال تایمز، رئیس اتحادیه‌های کارگری ایتالیا اعتراف کرد از «پیر آنتونیو پانزری» عضو سابق پارلمان اروپا هزاران یورو پول نقد دریافت کرده است.

پانزری در مرکز تحقیقات بین‌المللی در خصوص پرونده رشوه‌خواری در قطر قرار دارد. برخی می‌گویند قطر و مراکش از طریق رشوه به دنبال نفوذ بر قانون‌گذاران اتحادیه اروپا بوده‌اند. با این حال لوکا ویسنتینی که هفته پیش پس از ۴۸ ساعت بازداشت پلیس در بلژیک آزاد شد، هرگونه اتهامی مبنی بر تخلف را رد کرده و در اعترافات خود گفته است مبلغ کمتر از ۵۰ هزار یورو را به عنوان کمک نقدی پذیرفته و این مسئله با تلاش برای فساد یا تاثیرگذاری بر موضع وی در قطر ارتباطی نداشته است.

ویسنتینی از تماس با دیگر مظنونان در تحقیقات منع شده است و باید تا ۳ ماه آینده از دادستان بلژیک برای سفر به خارج از اتحادیه اروپا اجازه بگیرد. در حال حاضر بازرسان ایتالیایی در حال تجزیه و تحلیل نقل و انتقالات به و از حساب‌های بانکی ویسنتینی و همچنین ۶ حساب دیگر مرتبط با پانزری و دیگر مظنونان هستند.

چندی پیش رسانه‌های بلژیکی گزارش دادند که در جریان تحقیقات درباره فساد در پارلمان اروپا، پلیس بیش از ۱.۵ میلیون یورو پول نقد در خانه دو تن از اعضای سابق پارلمان اروپا پیدا کرده است. یکی از این افراد «پیر آنتونیو پانزری» عضو سابق پارلمان ایتالیاست و دیگری «اوا کایلی» است که در همان روز از سمت معاونت ریاست اتحادیه اروپا محروم شد.

در روز‌های اخیر این ظن مطرح شده که قطر با مبالغ قابل توجهی پول و هدایا سعی داشته بر تصمیمات اتحادیه اروپا تأثیر بگذارد. بسیاری از نمایندگان پارلمان نگران گسترش این رسوایی هستند و می‌گویند از ابعاد آن شوکه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار