درمان آنفلوانزا چگونه است؟

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل می گوید برای درمان آنفلوانزا نیاز به دریافت آنتی بیوتیک، داروی تزریقی و سرم نیست.

دکتر بابازاده متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دوره بیماری آنفلوانزا با درمان‌های نگه‌دارنده ظرف ۷-۵ روز طی شده و نیاز به مصرف هیچ آنتی‌بیوتیک و یا داروی تزریقی و سرم‌درمانی نیست.

او  با بیان اینکه افراد مبتلا به آنفلوآنزا با استراحت در منزل، نوشیدن مایعات کافی و دریافت داروهای ضد دردهای عضلانی بهبود می‌یابند،افزود:علائم این بیماری شامل تب و لرز، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی، سردرد، بدن‌درد، خستگی و علائم گوارشی است که تقریباً با علائم بیماری کووید هم‌پوشانی دارد.

بابازاده ادامه داد: برخی علائم آنفلوانزا با سرماخوردگی نیز مشترک است ولی شروع ناگهانی، تب بالاتر و طولانی‌تر، بدن درد شدید، لرز و ضعف شدیدتر، عطسه و آبریزش بینی کمتر و گلودرد و سردرد بیش‌تر ، تفاوت آنفلوانزا با سرماخوردگی است.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه عامل اصلی عفونتهای تنفسی ویروسها هستند و نیازی به مصرف داروهای آنتی بیوتیک نیست، گفت: بیماران در صورت وقوع تنگی نفس، درد و فشار قفسه سینه، ضعف پیش‌رونده و تب مداوم به متخصصین عفونی مراجعه  کنند.

او افزود: ویروس آنفلوانزا هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن به دیگران منتقل می‌شود به همین دلیل شستشوی دست ها، رعایت آداب بهداشتی در زمان عطسه و سرفه، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن با افراد بیمار از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.