توصیه‌های بهداشتی برای خودمراقبتی در شرایط آلودگی هوا

معاونت بهداشت دانشگاه علوم ‍‍پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:شهروندان وضعیت کیفیت هوای منطقه محل سکونت خود را از طریق صدا و سیما و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

بختیاری نیا گفت: توصیه‌های بهداشتی برای حفاظت از سلامت در شرایط آلودگی هوا به دو دسته تقسیم می‌شود؛ اول توصیه‌های بیرون از منزل و دسته دوم نکاتی است که برای مراقبت از سلامت در منزل باید رعایت شود.

او می گوید: توصیه می‌شود افراد از خروج غیرضروری در شرایط آلودگی هوا خودداری نمایند بخصوص بیماران قلبی، مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند.

به گفته او هنگام آلودگی هوا، از قدم زدن در پارک وانجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری و حتی الامکان بجای استفاده از خودرو‌های شخصی و تک سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای پیشگیری از ورود هوای آلوده به داخل ساختمان، در، پنجره‌ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته کردن غیرضرور آن‌ها خودداری کنیم؛ از انجام فعالیت‌هایی مانند خانه تکانی، سرخ کردن، جاروکشیدن، روشن کردن شمع، عود و شومینه یا از پاک کننده‌های شیمیائی وگندزدا‌ها که باعث افزایش آلودگی هوا در داخل خانه می‎شود اجتناب کنیم و همچنین تا حد امکان از وسایل گازسوز کمتر استفاده تا از افزایش آلاینده‌ها درون منزل جلوگیری شود.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر خودداری از مصرف سیگار و قلیان در فضا‌های بسته بخصوص در هنگام آلودگی هوا، از شهروندان خواست حتی امکان برای دفع سموم از بدن هنگام آلودگی هوا، شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند و مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی در صورت بروز تنگی نفس و هرگونه ناراحتی هنگام آلودگی هوا، سریعاً به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.