سازش ۱۶ پرونده قتل در کرمانشاه

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ پرونده قتل در کرمانشاه به سازش منتهی شده است.

منوچهر فتاحی معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت دو شعبه صلحی ویژه رسیدگی به پرونده‌های قتل در شورای حل اختلاف استان، گفت : در کنار این دو شعبه، از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان، صلح یاران و اعضای ستاد صبر استان هم برای حصول سازش در پرونده‌های قتل و بعضا منازعات دسته جمعی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: طی سال گذشته به همت اعضای این شعب و بزرگان، ۲۱ فقره پرونده مربوط به قتل عمد در استان به سازش منتهی شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هم ۱۶ پرونده قتل در استان به سازش انجامیده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی پرونده دیگر داریم که در حال رسیدگی هستند و امیدواریم تا پایان امسال روند صعودی را در سازش اینگونه پرونده‌ها داشته باشیم.

وی کرمانشاه را یکی از استان‌های برتر کشور در بحث سازش در پرونده‌های قتل خواند و گفت: در این زمینه باید از اعضای شعب ویژه صلحی، ستاد صبر، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و همچنین رافت و بزگورای خانواده مقتولان قدردانی کرد.

فتاحی یادآورشد: برای تسریع در حصول سازش در پرونده‌های قتل عمد یک هیات صلحی زیرمجموعه ستاد صبر در ستاد بازسازی و نوسازی عتبات عالیات شهرستان کرمانشاه هم تشکیل شده که در آن هم اقدامات خوبی در بحث سازش در پرونده‌های قتل صورت گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار