دستگیری عامل توهین به شهروند یزدی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با انتشار مطالب دروغ، توهین و هتک حیثیت به یکی از شهروندان در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با شکایت یکی از شهروندان در مورد اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین و افترا ضد این فرد کرده است و این امر موجب هتک حیثیت و تشویش اذعان عمومی شده، ماموران پلیس فتا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم که یکی از اقوام شاکی بود شناسایی و دستگیر شد و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی اعلام کرده است، گفت: شهروندان مطابق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای هر فرد به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را ضد شهروندان منتشر کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از سه ماه تا دو سال و جزای نقدی محکوم می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان یزد تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا ویا ازطریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار