۱۲۴ هکتار زمین در بوشهر بدون پرداخت یک ریال واگذار شده است!

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرده از ماجرای اَبَربدهکاری برداشت که پرونده ۱۲۴ هکتار زمین‌خواری در این منطقه ویژه را دارد اما راست راست برای خود می‌گردد.

احمد دشتی‌زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دوشنبه ۲۸ آذر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تبدیل شورزاری به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با همت و تلاش مسئولان در ادوار مختلف بوده است اما در مقاطع‌ای این منطقه حیات خلوت مدیرانی بوده که در سایه نبود نظارت‌های لازم مشکلاتی را به وجود آورده‌اند؛ مهمترین آنها پرونده زمین‌خواری ۱۲۴ هکتار از ۵۵۰ هکتار زمین های این منطقه است. فردی که در دهه ۸۰، ۱۲۴ هکتار زمین را به‌عنوان "شهرک گردشگری" با ارزش کارشناسی شده کنونی ۸۰۰ میلیارد تومان را بدون پرداخت یک ریال دریافت کرده است!

او با بیان اینکه این افراد ۱۲۴ هکتار اراضی یاد شده را به ۹۲۲ پلاک برای فروش و واگذاری تقسیم می‌کند، اضافه کرد: فرد خاطی حدود ۵۰ درصد این زمین‌ها را با سند تک برگ می‌فروشد؛ در حالی که طبق قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی زمانی سند صادر می‌شود که پایان کار اجرا طرح‌ها صادر شده باشد!

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، با توجه به غیرقانونی بودن صدور سند برای این اراضی باید اصل سند و تمامی اسناد دیگر باطل شود. همچنین با همکاری و همراهی استاندار بوشهر، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و بازرسی اکنون پرونده این تخلف زمین‌خوار در دادگاه در حال بررسی است.

دشتی‌زاده ادامه داد:  این فرد در حالی که سند تک برگ برای ۱۲۴ هکتار زمین از سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دریافت کرده ایت از یکی از شعبات بانک ملی در شمال تهران با این توجیه که این زمین ها متری ۵۴۰ هزار تومان ارزش دارد ۳۵ میلیارد تومان وام می‌گیرد. تخلف این فرد به اینجا محدود نمی‌شود، او تاکنون ۱۱ وام به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده و هیچ پرداختی نداشته است و با زد و بندهای غیرقانونی راست راست برای خود می‌گردد!

او با بیان اینکه حکم قضایی بیش از ۷۰ هکتار از ۱۲۴ هکتار اراضی گرفته شده است، افزود: حکم برگشت ۶۰ درصد اراضی یاد شده برای بازگشت به بیت‌المال صادر شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در مقایسه دو پروژه "بوشهر مال" و پرونده "۱۲۴ هزار هکتاری" عنوان کرد: شک نکنید بخش زیادی از علت پررنگ کردن پرونده بوشهر مال و پشت پرده ماندن این پرونده ۱۲۴ هزار هکتاری به‌دلیل ابعاد سیاسی بوده است؛ در حالی که پروژه بوشهر مال تنها ۳.۲ هکتار بوده است و پول خرید از طرف مالکین بوشهر مال هم به موقع پرداخت شده است حتی می‌توان گفت زمین پروژه بوشهر مال در زمان خود گران‌تر از نرخ عرف فروخته شده است.

دشتی‌زاده با بیان اینکه پروژه "بوشهر مال" یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بوده است، تاکید کرد: این پروژه علاوه  بر اشتغال‌زایی سه‌هزار نیرو به صورت مستقیم، ارزش زمین‌های اطرافش را هم بالا برده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.