وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

آمریکا با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی به دنبال تداوم حضور در افغانستان است

حسین امیرعبداللهیان به بیان مسائلی پیرامون وضع موجود در افغانستان پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران که در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد, پیرامون مسائل افغانستان اظهار داشت: بیست سال حضور اشغالگران هیچ ثمری از نظر ایجاد امنیت و زیر ساخت های اقتصادی و رفاهی برای مردم صبور افغانستان در بر نداشته و اکنون مردم افغانستان در شرایط کاملا نامناسب و نگران کننده ای به سر می برند.

حسین امیرعبداللهیان افزود: آمریکا از افغانستان رفته اما با دور ایستایی و استفاده ابزاری از گروه های تروریستی به دنبال تداوم حضور در افغانستان و ایجاد چالش برای کشورهای منطقه از این طریق است.

به گفته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران, دولت و ملت ایران مردم افغانستان را که با آنان اشتراکات تاریخی, تمدنی, دینی و فرهنگی و زبانی دارند, همچون خود می دانند و برخلاف مدعیان دروغین حقوق بشر نسبت به سرنوشت آنان مسئولانه عمل می کنند.

حسین امیرعبداللهیان همچنین گفت: در یکسال و نیم اخیر, جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت ترین تحریم ها پذیرای خیل عظیم آوارگان افغانستانی بوده و با سخاوتمندی آنان را پذیرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از مسیر خاص و تصمیم مردم این کشور و با تشکیل دولتی فراگیر می گذرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.