زیرساخت‌های محور گردشگری زنجان به سلطانیه مهیا می‌شود

طرح ها و زیرساخت محور گردشگری زنجان به سلطانیه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین می‌شود.

براتی سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه گفت: پروژه‌ها و زیرساخت محور گردشگری زنجان به سلطانیه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین می‌شود.

براتی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با بیان اینکه انتظار مردم سلطانیه از این شهر تاریخی بیشتر است، ‏ گفت: طرح جدید گردشگری سلطانیه در استانداری به تصویب رسیده است که پیگیری ویژه مسئولان را طلب می کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه افزود: احیاء کاربری فرهنگی و گردشگری اماکن تاریخی سلطانیه توسط بخش خصوصی، علاوه بر رونق اقتصادی در این حوزه، سبب توسعه گردشگری و جذب بیشتر گردشگران در این بخش خواهد شد و باید تعداد اقامت‌گاه‌های بومگردی و اقامتی در شهر سلطانیه افزایش یابد.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تزریق امید در جامعه، در همه ارکان، سطوح و لایه‌های جامعه بسیار مهم و ضروری است.

صفوی گفت: توانمندی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در ایجاد شغل و عرضه آن در مراکز تاریخی و طبیعی است که در جای جای استان زنجان وجود دارد و باید برای کسب درآمد از این سرمایه‌ها مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از اماکن تاریخی استان تحت تملک و نظارت سایر دستگاه‌های اجرایی است، لذا برای احیاء کاربری فرهنگی آن‌ها مشارکت تمامی دستگاه‌های مربوطه الزامی است.

صفوی افزود : در یکی از این برنامه‌ها به دنبال تعریف محور‌های جدید گردشگری هستیم تا گردشگران را با مناطق کمتر شناخته شده این منطقه آشنا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: امیدواریم با مشارکت علاقه‌مندان حوزه گردشگری استان در طرح‌های سرمایه‌گذاری و همراهی مسئولان و سازمان‌های ذیربط بتوانیم اتفاقات خوبی را برای گردشگری استان رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۳:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
زیرساخت اماکن تاریخی گردشگری زنجان بسیارپایبن است درحدهیچ بایدبسیاربه ان هاتوجه شود گنبدسلطانیه هم یکی ازان هااست .فاصله گنبدسلطانیه تاخودازادراه تهران زنجان زیادنیست که بایدیک مسیرخودرویی جاده ای ازازادراه تاخودگنبد ساخته شودتاهم گنبدراحت دیده شودوهم مردم ازازادراه راحت ومستقیم به خودگنبدبرسندوبایدگذرگردشگری وخوراک وسوغاتی دایمی دردوراطراف گنبدسلطانیه تشکیل شود.وبه نورپردازی وروشنایی گنبدواطراف ان توجه خاص شود.