اقشار کم برخوردار خوزستانی صاحب نیروگاه خورشیدی می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های کم درآمد در استان خوزستان تمهیدات لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در نظر گرفته شده و افراد کم برخوردار خوزستانی ضمن مالکیت نیروگاه اختصاصی، مازاد برق تولیدی خود را به صنعت برق می‌فروشند.

علی خدری می‌گوید: تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی منعقد شده که براساس آن با حمایت و همکاری این دستگاه‌ها ضمن شناسایی افراد و خانواده‌های واجد شرایط، تمام امکانات و تجهیزات و سرمایه لازم برای مالکیت نیروگاه خورشیدی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه در فاز اول این تفاهم ۴ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان احداث می‌شود، ادامه داد: برق تولیدی این واحد‌ها با بالاترین رقم یعنی هر کیلووات ساعت ۲۲ هزار ریال خریداری خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان، در اجرای این طرح تمام هزینه‌ها و سرمایه مورد نیاز بدون دریافت ضمانت نامه بانکی با همکاری و هماهنگی بانک‌های عامل تامین خواهد شد.

آقای خدری گفت: مددجویان و افراد واجد شرایط هیچ‌گونه هزینه‌ای را به صورت مستقیم برای راه‌اندازی نیروگاه اختصاصی خود پرداخت نخواهند کرد و صرفا پس از راه‌اندازی نیروگاه و طی دوره تنفس، اقساط از هزینه فروش برق تولیدی، مستهلک خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از اهداف این طرح دانش‌بنیان علاوه بر اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تولید انرژی پاک است که باعث کارآفرینی و ایجاد تحول در نحوه خدمت‌رسانی بر مبنای عدالت اجتماعی نیز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
بسیار عالی به مردم وام بدید تا بتونن پنل خورشیدی بخرن هم درآمدزایی براشون داره و هم دولت میتونه کمتر نیروگاه گازی برای تولید برق احداث کنه و در عوضش گاز رو به کشورهای اطراف صادر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
کاش بر روی همه بام خانوارهای خوزستانی این طرح زیبا و خوب اجراشود و یک فرهنگ همگانی برای نیروگاه خورشیدی خانگی در استان داشته باشیم