آیت‌الله علم الهدی در پیش کنگره آقاضیاءالدین اراک:

امید ملت‌های آزادی‌خواه جهان به رهبر بزرگ معظم انقلاب است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امید ملت‌های آزادی‌خواه جهان به رهبر بزرگ جمهوری اسلامی است

آیت‌الله سید محمدرضا علم‌الهدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در نخستین پیش کنگره بین‌المللی آیت‌الله آقا ضیاءالدین عراقی (اراکی) در اراک گفت: امید ملت‌های آزادی‌خواه جهان به رهبر بزرگ در جمهوری اسلامی است و برخی از مسلمانان خارج از کشور می‌گویند امروز دنیا با افکار ایشان رشد می‌کند و چرا ملت ایران قدر این رهبر را نمی‌داند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب از حوزه‌های علمیه خواسته اند گام دوم را تبیین و عملیاتی کنند و این محور بر اساس فقه شیعه تدوین شده است افزود: قرآن کریم تمام خصوصیات تورات و انجیل را داشته و با وجود قرآن نیازی به این کتاب‌ها نیست و محور عقل در کنار کتاب و سنت غنای فقه شیعی را محقق می‌کند.

او اضافه کرد: نباید بگذاریم خیمه انقلاب اسلامی که به دست بزرگان و علمای برجسته اسلام امروز به بار نشسته و تنومند شده به آن ضربه‌ای وارد شود چراکه انقلاب زمینه‌ای برای تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) است و این انقلاب باید پابرجا بماند و باید اهداف والای این انقلاب محقق شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: در بررسی بیانیه گام دوم انقلاب باید نگاه ویژه‌ای به تاریخ ایران داشت و در گام نخست باید مبدأ و آغاز را بررسی کنیم و از ایده‌های فقهی امام خمینی (ره) که گام اول است شروع کنیم تا گام دوم روشن شود.


او با تاکید بر اینکه امروزه تفکر فقه شیعه در دنیا دنبال می‌شود تصریح کرد: باید در مسائل مختلف گام اول را از مبانی مشروعیت ولایت فقیه درست کنیم تا نظریه‌پردازی بسیار گسترده برای قدم دوم آماده باشد، چراکه امید ما به فقه است و این فقه شیعه است که امروز در دنیا جای خود را باز کرده است، اما ما هنوز به این فقه توجه چندانی نداریم و آن را کوچک می‌شماریم.


آیت‌الله علم الهدی گفت: آیت‌الله آقا ضیاءالدین عراقی مردی بزرگ و از فق‌های برجسته جهان اسلام است که منشأ تحولات عظیم در دنیای اسلام شدند و همچون استوانه‌ای محکم و تنومند در حوزه فقه هستند و استان مرکزی با دارا بودن عالمان بزرگ مرکز جهان تشیع است و عالمان و بزرگان استان مرکزی نقش مهمی در این محور و جهان تشیع داشته‌اند.

او افزود: منطقه‌ای که بزرگان دین و جهان تشیع از آن بر خواسته‌اند عراق عجم بوده که نام قدیم استان مرکزی است. آیت‌الله ضیاءالدین عراقی مردی بزرگ و از فق‌های برجسته جهان اسلام است که منشأ تحولات عظیم در دنیای اسلام شده‌اند و همچون استوانه‌ای محکم و تنومند در حوزه فقه هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: حوزه‌های علمیه به برکت وجود آقا ضیاءالدین‌ها و بهجت‌ها امروز غنی و سرشار از منابع دینی و فقهی هستند و اسلام با وجود چنین علمایی افتخار می‌کند و در دوران ائمه اطهار و غیبت صغری دسترسی به امام علم بوده است و زمانی که دسترسی به علم محدود شد علما تلاش می‌کردند این استوانه فقاهت سقوط نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.