رونمایی از کتاب سفالگران میبدی

با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار میبد و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان عرصه سفال و سفالگری از کتاب سفالگران میبدی رونمایی شد.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: کتاب سفالگران میبدی یکی از منابع غنی درحوزه تاریخچه سفال و سفاگری در میبد است و انتشار این کتاب کمک می‌کند به اینکه برگ دیگری در اسناد هویتی این شهرستان داشته باشیم.

او افزود: هرکسی که تمایل داشته باشد به پیشنه تاریخ و فرهنگ و هنر این شهرستان مراجعه کند می‌تواند این کتاب را مطالعه و مطالبی که در دهه چهل درحوزه اجتماعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان میبد نوشته شده است استفاده کند.

عابدی گفت: امیدواریم با تداوم انتشار چنین کتاب‌های از اسناد دیگر از فرهنگ تاریخ و هنر این شهرستان کهن و تاریخی داشته باشیم.

محمدعلی کارگر شورکی مترجم کتاب سفالگران میبدی گفت: کتاب سفالگران را خانم میشلین سان لیوردومون پژوهشگر فرانسوی در سال ۱۳۴۳ در بازدید از کارگاه‌های سفالگران میبدی نوشته است.

احمد زارع ناشر کتاب سفالگران میبد هم گفت:تمام زوایای سفالگری جدا از مسائل فنی و هنری، اعم از خانواده‌ها و شجره نامه‌های آن‌ها که درا ین کتاب سهیم بودند آورده است.

زارع فزود:این کتاب به تیراژ هزار جلد به چاپ رسیده است و الان باید نویسندگان دیگری وارد میدان شده و سفالگران فعلی را از جنبه فنی و شجره نامه ایی مورد مطالعه و انتشار قرار دهند تا این صنعت توسعه پیدا کند.

فرماندارمیبد در این مراسم گفت: این کتاب ما را به تاریخ سفال و سفاگران میبد برد.

سجادی پور با بیان اینکه وظیفه ما این است که صنعت سفالگری، زیلو بافی، کاربافی و موتابی که ریشه درتاریخ و فرهنگ شهرستان میبد دارد را با کار فرهنگی بیشتر معرفی کنیم.

اوبا اشاره به اختصاص ۵۰ هکتار به شهرک صنعتی سفال و سرامیک و ۵۰ هکتار به زیلو بافی و کاربافی در شهرستان میبد گفت: فعالیت این کارگاه‌ها به صورت مجتمع درکنار هم می‌تواند روند رشد و بالندگی را درمسیر گردشگری داخلی و خارجی طی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.