فعالیت ۵۰۰ هزار راننده کالا و مسافر در کشور

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رانندگان بار و مسافر در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدود ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در جاده‌ها فعالیت دارند.

دغاغله با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که رانندگان حوزه حمل و نقل با آن مواجه هستند، کمبود سوخت است، گفت: از حدود پنج سال گذشته سیستم تخصیص سوخت براساس پیمایش راه‌اندازی شده است و این به آن معناست که رانندگان براساس اسناد حمل و کیلومتر‌هایی که طی کرده‌اند، سوخت دریافت و کارت سوختشان شارژ می‌شود.

او افزود: تخصیص سوخت هر ۱۵ روز یکبار براساس مدل، سن، نوع و عملکرد خودرو‌های حمل صورت می‌گیرد و براین اساس میزان سهمیه‌ها متفاوت است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رانندگان خودرو‌ها تاکنون گلایه‌هایی از نبودن سوخت در جایگاه‌ها یا درست‌نبودن نحوه محاسبه کیلومتر‌های طی کرده داشته‌اند که در این خصوص با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگی‌هایی انجام شد و مشکلات به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفت.

دغاغله  افزود: دو هفته پیش سهمیه‌های جدیدی در کارت‌های سوخت رانندگان شارژ شده و خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکل کمبود سوخت برطرف شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در بحث تامین لاستیک، روغن و لوازم یدکی هم درصدد رفع موانع موجود هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۶ هزارناوگان باری در کشور فعال است، گفت: رانندگان بار و مسافر هم حدود ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدوده ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در جاده‌ها فعالیت دارند.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد حجم بار و مسافر کشور زمینی و از طریق جاده‌ها هدایت و جابه‌جا می‌شود، توضیح داد: امیدواریم با همکاری تشکل‌های صنفی، سازمان راهداری و سایر دستگاه‌ها مشکلات موجود به حداقل برسد.

دغاغله در ادامه با اشاره به تعداد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی کشور توضیح داد: در حال حاضر ۹۵۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در کشور فعال است که تا پایان سال ۵۷۰ مجتمع جدید به آن‌ها اضافه می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد آزادراه‌های کشور هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ مسیر آزادراهی در کشور وجود دارد که طول آن‌ها دوهزارو ۷۹۳ کیلومتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.