تولید مازاد تخم‌مرغ در خراسان رضوی

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: تولید محصول پروتئینی تخم‌مرغ بیش از دو برابر نیاز داخل استان است.

سید حسین موسوی‌نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت : روزانه حدود ۴۵۰ تن تولید تخم مرغ در خراسان رضوی داریم و میزان مصرف روزانه ۲۰۰ تن است.

او افزود: این میزان نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته و الباقی تولید مازاد بر نیاز به استان‌های دیگر و اندکی هم به خارج کشور صادر می‌شود.

 مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ادامه داد: به صورت میانگین در حال حاضر روزانه ۲۰ تا ۲۵ تن محصول تخم مرغ به خارج کشور صادر می‌شود که این میزان بسیار کم است.

سید حسین موسوی‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۱ میلیون قطعه ظرفیت مرغ تخمگذار استان به میزان ۸.۵ میلیون قطعه از این ظرفیت در حال تولید هستند.

او با بیان اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار برای مصرف کننده در حال حاضر ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب است، تصریح کرد: تولید برای مرغدار بیش از این قیمت تمام می‌شود و لازم است در بازنگری در این رابطه دولت نگاه حمایتی به این حوزه داشته باشد.

 مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با اشاره به هزینه بالای نهاده‌ها، کارگری و دیگر ضرورت‌های تولید، تاکید کرد: قیمت تمام شده ما با احتساب ۱۵ درصد سود برای مرغدار بیش از ۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار