تشکیل کمیته جذب کالا و بازاریابی بندر تجاری شادگان

كميته جذب كالا و بازاريابي بندر تجاری شادگان با هدف شناسايي، افزايش ترافيك بار و جذب كالاهاي صادراتي از مبدأ استان خوزستان به مقاصد كشورهاي حوزه خليج فارس، تشكيل و مذاكره با بازرگانان و صاحبان كالا در دستور كار قرار گرفت.

مدیر بندر تجاری شادگان  گفت: کمیته جذب کالا و بازار یابی بندر تجاری شادگان همچنین با اقداماتی نظیر تهیه و معرفی ظرفیت‌های تجاری این بندر از طریق رسانه‌های نوین به مشتریان در صدد جذب کالا و صادرات، به دامنه فعالیت‌های خود برای بازاریابی افزوده است.

 مصطفی سکرانی  ادامه داد: بندر شادگان به دلیل همجواری با منطقه آزاد اروند و مناطق ویژه اقتصادی بندری و پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) و قرار گرفتن و در مسیر بزرگراهی و داشتن تجهیزات بندری و بارانداز روباز و انبار کالا و همچنین آبخور با عمق مناسب جهت تردد شناور‌های زیر پنج هزارتن از موقعیت ممتازی برخوردار است.

او در تشریح مزایای حاصل از جذب کالا و کشتی در این بندر گفت: با ورود و پهلوگیری هر یک فروند شناور به منظور بارگیری و یا تخلیه، فرصت‌های اشتغال مستقیم در پای اسکله و انبار و اشتغال غیرمستقیم به لحاط تردد کامیون‌های حامل بار فراهم می‌شود که تأثیر به سزایی در ایجاد اشتغال برای نیرو‌های بومی در منطقه به دنبال خواهد داشت.

 بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر ۵ هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال در منطقه در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد. این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ کویت و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام‌القصر و بصره در عراق دارد و می‌تواند در رونق کسب و کار و تجارت در منطقه و توسعه بازرگانی با کشور‌های همجوار نقش مهمی ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.