بستری بیش از هزار کودک مبتلا به عفونت تنفسی در خوزستان

معاون درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ۱۵ تا ۲۶ آذرماه امسال هزار و ۱۰۰ کودک با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

حبیب حی بر می‌گوید: در همین بازه زمانی ۷ هزار کودک با علائم تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده که از این تعداد ۵ هزار و ۹۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

او با اشاره به تکمیل ظرفیت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوذر اهواز ادامه داد: در طی ۲ هفته گذشته ۲۳۵ تخت اطفال به ظرفیت مراکز درمانی در اهواز افزوده شده و در صورت لزوم تخت‌های بیشتری اضافه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های درمانی نامحدود نیست، گفت:از مردم انتظار داریم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و در صورت ابتلا فرزند خود را به مدرسه نفرستند.

آقای حی بر با اشاره به مراجعه کودکان دارای علائم تنفسی به بیمارستان‌های استان در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۶ آذرماه ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود سه و نیم برابر افزایش یافته است.

 در حال حاضر یک شهر خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش بینی می‌شود با توجه به ماهیت فصلی بیماری آنفلوآنزا و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موج‌های دیگری از این بیماری در خوزستان اتفاق افتد.

پژمان بختیاری نیا ۱۹ آذرماه در مصاحبه‌ای گفته بود که موج اول و نقطه اوج بیماری آنفلوآنزا را در خوزستان پشت سر گذاشته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.